fbpx
A password will be e-mailed to you.

W USA już wkrótce pojawi się nowa marka motocyklowa. Motus zapowiada rynkową premierę dwóch modeli MST i MST-R.

Motus MST i MST-R to sportowo turystyczne motocykle, które według producenta mają łączyć znakomite, wyścigowe osiągi z niespotykaną wygodą kierowcy i pasażera.


REKLAMA

Oba modele napędzane są podobnymi silnikami o pojemności 1650 ccm w układzie V4 różniącymi się mocą maksymalną. Jednostka napędowa MST generuje 160 KM przy 7400 obr/min, natomiast MST-R 180 KM przy 7800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy obu silników to 162 Nm przy 5800 obr/min (MST) i 6600 obr/min (MST-R).

Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów ze sprzęgłem wielotarczowym mokrym. W obu modelach zastosowano elektroniczny wtrysk paliwa i elektroniczne sterowanie przepustnicą.

MST i MST-R różnią się jeszcze tylnym zawieszeniem typu mono-shock – MST ma własne rozwiązanie firmy Motus, MST-R wyposażono w zawieszenie Ohlins. Hamulce wyposażone są w zaciski Brembo (w modelu MST-R – Brembo monoblock). MST ma felgi z kutego aluminium, natomiast MST-R z włókna węglowego.

Oba modele mają kolorowy wyświetlacz LCD w kokpicie. Wyposażone są standardowo w boczne kufry, jako że ich głównym przeznaczeniem ma być turystyka.


REKLAMA



REKLAMA


Szefowie Motusa zapowiadają, że w tym roku wyprodukują 300 egzemplarzy, a w przyszłym dwa razy więcej. Bo Motus to ekskluzywny motocykl. Wersja MST kosztuje w USA 30 975 dolarów, a MST-R – 36 975 dolarów.

A porównanie z Cadillakiem? Zrobili to dziennikarze amerykańskiego magazynu Cycle World. Skoro już jeździli Motusem, to widocznie przekonali się, że to Cadillac wśród motocykli.

KOMENTARZE

REKLAMA