Jednostką napędową był silnik J.A.P. V-twin z rozrządem OHV i rozwarciem cylindrów na poziomie 80°. NLG posiadał prostą ramę przez co był niezwykle skomplikowany w prowadzeniu i było to główną przyczyną zaprzestania badań i rozwoju projektu.Podczas próby bicia rekordu prędkości, N.L.G. osiągnął 90 mil na godzinę, ale rekord nie został uznany z powodu awarii aparatu […]

Jednostką napędową był silnik J.A.P. V-twin z rozrządem OHV i rozwarciem cylindrów na poziomie 80°. NLG posiadał prostą ramę przez co był niezwykle skomplikowany w prowadzeniu i było to główną przyczyną zaprzestania badań i rozwoju projektu.Podczas próby bicia rekordu prędkości, N.L.G. osiągnął 90 mil na godzinę, ale rekord nie został uznany z powodu awarii aparatu pomiaru czasu.


REKLAMA
Advertisement

Co się stało z zabytkowymi potworami? Matchless zniknął bez śladu, NLG prawdopodobnie został sprzedany braciom Tessier (właścicielom Bat Concern), którzy chcieli uruchomić produkcję seryjną jako Bat w latach 1910-11.

Powstały z martwych

Odbudowa NLG z silnikiem J.A.P była jednym z marzeń czeskiego zapaleńca, Pavela Malanika, który skonstruował motocykl od podstaw. Efekt finalny wygląda powalająco. NLG jeździ i robi to z niesamowitą gracją. Brak skrzyni biegów, sprzęgła i hamulców dostarczają dodatkowych wrażeń. Projekt położył nas na łopatki!

KOMENTARZE


REKLAMAAdvertisement
Polecane artykuły
Jednostką napędową był silnik J.A.P. V-twin z rozrządem OHV i…
CEPiK 2.0 docelowo ma być bazą danych, w której uprawnione…