fbpx

Aprilia RS 125 FP Sportowy wygląd inspirowany modelem RSV 1000 R robi wrażenie. Tym bardziej, że prawie nie różni się wymiarami od popularnych sześćsetek. Producent zapewnia, że w motocyklu zastosowano również rozwiązania i technologie pochodzące z doświadczeń na torach wyścigowych GP. Nadwozie Aprilii RS 125, które powstało jako rezultat testów w tunelu aerodynamicznym, gwarantuje kierującemu […]

Aprilia RS 125 FP

Aprilia RS 125

Sportowy wygląd inspirowany modelem RSV 1000 R robi wrażenie. Tym bardziej, że prawie nie różni się wymiarami od popularnych sześćsetek. Producent zapewnia, że w motocyklu zastosowano również rozwiązania i technologie pochodzące z doświadczeń na torach wyścigowych GP. Nadwozie Aprilii RS 125, które powstało jako rezultat testów w tunelu aerodynamicznym, gwarantuje kierującemu większą ochronę i minimalne opory powietrza. Dwusuwowy, jednocylindrowy silnik Aprilia Rotax spełnia normę emisji spalin Euro 3. Jego maksymalna moc to 24 KM w wersji full power, ale dla młodych motocyklistów dostępna jest wersja z ograniczeniem mocy do 14,96 KM (czyli kodeksowych 11 kW). Użytkownicy są zadowoleni z dynamiki i osiągów Aprilii RS 125, dobrego prowadzenia, czytelnych wskaźników, narzekają jednak trochę na spore zużycie paliwa i stosunkowo krótki żywot silnika w porównaniu do czterosuwów, ale to przypadłość wszystkich dwutaktów.

Cena w salonie: 23 990 zł.

Aprilia RS 125 używana 2005 r., 5500 zł.

Honda CBF 125

Honda CBF 125

Honda CBF 125 to motocykl stworzony właśnie z myślą o początkujących, młodych motocyklistach. Usportowiona linia nadwozia w połączeniu z obniżonym siedzeniem zapewnia wygodną pozycję podczas jazdy. Dodatkowo czytelny zespół zegarów i wskaźników łącznie z praktycznym wskaźnikiem poziomu oleju. W Hondzie CBF zamontowano jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 125 ccm. Generuje on moc 11,3 KM.

Cena w salonie: cena 9600 zł (rocznik 2012), 10 100 zł (2013).

Honda CBF 125 używana 2011 r., 6600 zł.

Honda CBR 125 R

Honda CBR 125 R

Mały ścigacz Hondy wyglądem wyraźnie nawiązuje do Hondy CBR 600. Napędza ją czterosuwowy bardzo oszczędny silnik o pojemności 124,7 ccm i mocy maksymalnej 13,4 KM. Motocykl jest stosunkowo nieduży, jak na sportowca wygodny. W opiniach użytkowników ma niemal same zalety: dynamiczny i elastyczny silnik, który generuje moc już od niskich obrotów, dobre osiągi, bezawaryjność. Jednym z głównych argumentów przemawiających za zakupem tego modelu dla nastolatka jest niewielkie zużycie paliwa, ok. 3 l/100 km.

Cena w salonie: 15 400 zł.

Honda CBR 125 używana 2009 r., 6500 zł.

Junak 121 i 123

Junak 121

Oba modele Junaka napędzane są tym samym czterosuwowym silnikiem o pojemności 124 ccm i mocy 11,8 KM. 121 przeznaczony jest dla osób praktycznych do jazdy po mieście i terenach podmiejskich, na niewielkie zakupy, które zmieszczą się na bagażniku. Również pasażer powinien poczuć się wygodnie w podróży na niewielkich dystansach. 123 ma bardziej zadziorny wygląd, przeznaczony jest do jazdy rekreacyjnej. Oba modele różnią się także hamulcami: 123 ma tarczowe na obu kołach, 121 ma z tyłu bębnowy. Młodym motocyklistom spodoba się raczej 123, starszym – 121 o bardziej klasycznej linii.

Cena w salonie: 121 – 4699 zł, 123 – 4999 zł.

 

Fot. Junak

Junak 123Fot. Junak

Kawasaki KLX 125

Kawasaki KLX 125

Kawasaki KLX 125 to motocykl off-roadowy, ale nadaje się też np. do jazdy w mieście i na szosie na niezbyt długich dystansach. Wyposażony w 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 125 ccm i mocy 10,3 KM. Jest lekki i kompaktowy, ponieważ nadwozie nie zostało zapożyczone z motocykli o większej pojemności, lecz specjalnie zaprojektowane. Niewielka moc pozwala na łatwe opanowanie techniki jazdy. Dobrze się na nim czują niezbyt wysocy jeźdźcy.

Cena w salonie: 12 900 zł (model z 2011 r.)

Keeway RKS 125

Producent deklaruje, że Keeway RKS pali poniżej 2,5 litra benzyny na 100 km

RKS to bardzo kieszonkowe wydanie naked bike’a. Dla jeźdźców o niewielkim wzroście może być wręcz prawdziwym wybawieniem.  Linia nadwozia jest prosta, ale nie prostacka. Raczej zadziorna i gdyby patrzeć tylko na zdjęcia, bez żadnej skali porównawczej, mógłby się wydawać całkiem zadziorną maszyną. W naturze już na pierwszy rzut oka widać, że Keeway nie jest za wielki. Szybko okazuje się to jego zaletą, a nie wadą.  RKS okazał się też idealnym pojazdem do przemieszczania się intensywnym ruchu miejskim. Doskonale mieści się między samochodami. Z niezwykłą łatwością mija przeszkody i pokonuje zatory.  Keeway potrafi miło zaskoczyć wykończeniem. Nie widać niedoróbek i niedociągnięć. Silnik to sprawdzona czterosuwowa jednostka o pojemności 125 ccm znana z takich motocykli, jak Suzuki GN 125 czy DR 125. Można z niego wyciągnąć 11 koni – tak opisywała testowany motocykl Katarzyna Bąk w numerze 9/2012 Świata Motocykli.

Cena w salonie: 5499 zł.

KTM Duke 125

KTM Duke 125

KTM Duke 125 to naked wyposażony w 4-suwowy silnik chłodzony wodą. Jest jedynym w swojej klasie motocyklem, który wyposażono w ABS. Przyciąga wzrok charakterystycznymi dla KTM pomarańczowymi elementami. Wygląda tak, jakby zaprojektowano go na zamówienie nastolatków. Jego niewielkie gabaryty ułatwiają poruszanie się po mieście. Z kolei niskie sztywne zawieszenie wymaga szczególnej ostrożności na dziurawych drogach. Siedzenie ma twarde, aczkolwiek wygodne. Dobrze się na nim czują osoby o niższym wzroście. Pojemność silnika 124 ccm, moc 15 KM.

Cena w salonie: 17 509 zł.

Romet Soft Chopper 125

Romet Soft Chopper 125

Z oferty Rometa wybraliśmy choppera, który cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników. Jest solidnie wykonany, zapewnia dobry komfort jazdy, choć nie powala osiągami. Właściciele Soft Choppera narzekają tylko czasem, że jest to właściwie motocykl jednoosobowy, pasażer ma mało miejsca, zwłaszcza wtedy, gdy kierowca jest wysoki i musi przesunąć się nieco do tyłu. Chwalą natomiast kulturę pracy silnika i dobrze zestrojone zawieszenie. Silnik o pojemności 124,5 ccm i mocy 11,8 KM.

Cena w salonie: 4637 zł.

Yamaha YBR 125

Yamaha YBR 125

Yamaha YBR 125 to naked bike z 4-suwowym, bardzo oszczędnym silnikiem o pojemności 124 ccm, chłodzonym powietrzem. Maksymalna moc to 10 KM (7800 obr/min), a moment obrotowy – 9,6 Nm (6000 obr/min). Lekkie podwozie zapewnia dobrą sterowność i pewność prowadzenia. Odpowiednio wyprofilowane siodło zapewnia komfort podczas jazdy. Zalet dopełniają także skuteczne hamulce.

Cena w salonie: 10 900 zł.

KOMENTARZE