fbpx

Yamaha YZF-R125 Witamy w wyścigowym świecie. Na pokładzie najmniejszego sportowego motocykla Yamaha znajdziemy: widelec teleskopowy typu upside-down (średnica 41 mm), tarczowe hamulce, lekkie koła z ramionami w kształcie litery Y oraz ABS w opcji. YZF-R125 napędza jednocylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, 4-zaworowy silnik o pojemności 124,7 ccm. Jednostka, jak na sportowe korzenie przystało, jest zrywna i […]

Yamaha YZF-R125

Yamaha YZF-R125

Witamy w wyścigowym świecie. Na pokładzie najmniejszego sportowego motocykla Yamaha znajdziemy: widelec teleskopowy typu upside-down (średnica 41 mm), tarczowe hamulce, lekkie koła z ramionami w kształcie litery Y oraz ABS w opcji. YZF-R125 napędza jednocylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, 4-zaworowy silnik o pojemności 124,7 ccm. Jednostka, jak na sportowe korzenie przystało, jest zrywna i dynamiczna. Do dyspozycji jeźdźca Yamaha oddaje 15 KM i 12,4 Nm.

Tym, co jednak najbardziej przyciąga do tej maszyny to jej radykalny wygląd. Yamaha YZF-R125 wprost nawiązuje do starszych braci. Podwójne reflektory z wlotem powietrza zostały zainspirowane modelem R6.

Cena: 19 200 zł

Honda CBR125R

Honda CBR125R

Chcesz w przyszłości dobrze jeździć motocyklami typu CBR1000RR? Już dzisiaj możesz poczuć się, prawie, jak Marc Marquez! Honda CBR125R to doskonały wstęp do jazdy sportem. Lekki, zwrotny i doskonały w prowadzeniu motocykl, który nie zrujnuje kieszeni podczas tankowania czy płacenia za ubezpieczenie.

Honda CBR125R napędzana jest ekonomiczną jednocylindrową jednostką o pojemności 125 ccm, zasilaną elektronicznym wtryskiem paliwa PGM-FI. Serce motocykla generuje 13,3 KM przy 10000 obr/min oraz 10,4 Nm przy 8000 obr/min. Oczywiście na pokładzie pracują tarczowe hamulce. Przednie zawieszenie to 31 mm widelec teleskopowy. Z tyłu natomiast znalazł się wahacz stalowy i pojedynczy amortyzator.

Honda CBR125R dostępna jest w trzech malowaniach. Jeżeli jednak chcecie poczuć się jak na torze od razu polecamy wersję w kolorach Repsol. Pamarańczowo-biały motocykl, jak z MotoGP, definitywnie wyróżni Was na ulicy.

Cena: 14 300 zł

KTM RC 125

KTM RC 125

Pomarańczowy RC 125 to mały sportowiec o wielkich aspiracjach. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności dokładnie 124,7 ccm generuje 15 KM. Jest to wynik taki sam jak w wypadku Yamahy. Maksymalny moment obrotowy to 12 Nm. Co ciekawe ten motocykl jest w stanie pojechać maksymalnie ponad 130 km/h, co sprawdził Barry podczas testowania tej maszyny. Jest to wynik, którym nie każda 125-tka może się pochwalić.

Zawieszenie na pokładzie RC to produkty WP. Do tego mamy hamulce tarczowe z zaciskami ByBre (marka należąca do Brembo) oraz stalowy oplot przewodów. Na wyposażeniu, w standardzie, znajdziemy też ABS. Ten system można wyłączyć, jednak wskazane jest to właściwie tylko na torze. Jeżeli chodzi o wygląd to KM RC 125 to prawdziwy indywidualista, który zdecydowanie może się podobać.

Niestety KTM RC 125 jest najdroższym motocyklem w naszym zestawieniu.

Cena: 19 990 zł.

Aprilia RS4 125

Aprilia RS4 125

Włoscy projektanci postarali się by motocykl był jak najbardziej zbliżony do swojego większego brata. Aprilia RS4 125 jest nawet dostępna w wersji „Replica”, której malowanie nawiązuje do maszyn marki startujących w WSBK.

Aprilia ma jednocylindrowe serce (chłodzone cieczą) o pojemności 124,8 ccm. Producent podaje, że maksymalna moc tej 125-tki to 15 KM przy 10 500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 10.9 Nm przy 8 250 obr./min. Przednie zawieszenie to widelec teleskopowy o średnicy 41 mm. Z tyłu mamy piękny asymetryczny wahacz i pojedynczy amortyzator. Nie zabrakło także tarczowych hamulców.

Cena: 18 800 zł

Romet Arrow Fly 125

Romet Arrow Fly 125

Model Arrow Fly to świetna propozycja dla wszystkich młodych kierowców. Romet projektując tę maszynę wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów. Motocykl ma dość agresywne linie jednak trafi również w gust osób, które nie są fanatykami wyścigów. Sercem Arrow Fly jest jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 124 ccm. Moc maksymalna to 10 KM. Jest to nieco mniej niż u wspomnianej wyżej konkurencji, ale też zdecydowanie niższa jest cena tego jednośladu.

Cena: 6 499 zł

Junak 122 Sport

Junak 122 Sport

Bazą do tej konstrukcji stał się już sprawdzony model 122. W wersji sport motocykl otrzymał owiewki nadające modelowi bardziej aerodynamicznych kształtów. Z przodu dominują natomiast dwa duże światła. Jednoślad napędza jednocylindrowa jednostka, która na 2015 rok przeszła kilka modyfikacji. Jak podaje producent moc silnika zwiększyła się o prawie 20%. Obecnie moc maksymalna Junaka 122 Sport to 11,6 KM.

Junak niestety nie pokusił się o wyposażenie motocykla w dwa tarczowe hamulce. Zamiast tego mamy znany zestaw: z przodu tarcza, z tyłu hamulec bębnowy. Trzeba pamiętać jednak, że za cenę pięciu tysięcy złotych nie należy wymagać nie wiadomo czego. Poza tym taki zestaw „spowalniaczy” działa całkiem sprawnie.

Cena 4 999 zł

Rieju RS3 125

Rieju RS3 125

Rieju to bardzo ciekawa propozycja. Sylwetka motocykla jest smukła, a linie dość agresywne. Pod owiewkami drzemie jednocylindrowa jednostka chłodzona cieczą przeszczepiona z Yamahy. Moc maksymalna to 15 KM. O przednie zawieszenie zadbała firma Showa. Z tyłu pracuje natomiast pojedynczy amortyzator. Oczywiście nie zabrakło tarczowych hamulców.

Do tego na pokładzie znajdziecie takie smaczki jak kierunkowskazy LED.

Cena: 17 500 zł

Zipp PRO RS 125

Zipp PRO RS 125

Jeżeli chodzi o wygląd to motocykl jest dość podobny do konkurencji. Pod owiewkami pracuje oszczędny, ale dość dynamiczny silnik. Zipp PRO RS 125, jak podaje producent, rozpędzi się maksymalnie do około 85 km/h. To wystarczy, by w sposób komfortowy poruszać się po mieście. Za zatrzymanie pojazdu odpowiedzialne są tarczowe hamulce. Dużym atutem tego motocykla jest niewygórowana cena.

Cena: 6 399 zł

KOMENTARZE