fbpx

Sprawdźmy łańcuchREKLAMA Przed nowym sezonem warto go wyczyścić i nasmarować. Upewnijmy się, że zębatki nie są zużyte. Sprawdźmy także, czy łańcuch nie jest zbyt mocno napięty. Zawsze warto poprowadzić motocykl przez klika metrów, aby obejrzeć dokładnie łańcuch i skontrolować jego stan na całej długości. Przyjrzyjmy się oponom W miarę upływu czasu na oponach możemy zauważyć […]

Sprawdźmy łańcuch


REKLAMA

Przed nowym sezonem warto go wyczyścić i nasmarować. Upewnijmy się, że zębatki nie są zużyte. Sprawdźmy także, czy łańcuch nie jest zbyt mocno napięty. Zawsze warto poprowadzić motocykl przez klika metrów, aby obejrzeć dokładnie łańcuch i skontrolować jego stan na całej długości.

Przyjrzyjmy się oponom

W miarę upływu czasu na oponach możemy zauważyć ślady zużycia i odnotować spadki ciśnienia. Dlatego zawsze, zanim wyruszymy w drogę, powinniśmy sprawdzić, czy bieżnik i ciśnienie są zgodne z rekomendacjami producenta. Skontrolujmy dokładnie opony pod kątem oznak widocznego zużycia, a jeśli koła naszego jednośladu mają szprychy, warto się im przyjrzeć.

Olej do wymiany

Wskaźnik stanu naładowania Exide

Dzięki zainstalowaniu (na stałe) do akumulatora wskaźnika naładowania firmy Exide można bardzo szybko sprawdzić, czy akumulator wymaga ładowania.

Jeśli od ostatniej przejażdżki minęło kilka miesięcy, to na początku sezonu warto wymienić olej silnikowy. Na pewno powinniśmy robić to regularnie, aby zapobiec niszczeniu części, dlatego nie odkładajmy tego na później. Warto sprawdzić dokładne zalecenia w dokumentacji pojazdu (liczbę kilometrów, po przejechaniu których należy wymienić olej).

Hamulce zawsze sprawne

Sprawdzenie stanu klocków hamulcowych to podstawa. Na początku nowego sezonu może być konieczne ich odpowietrzenie i wymiana płynu hamulcowego. Sprawny system hamulcowy jest niezmiernie istotny, dlatego zawsze przed wyruszeniem w drogę powinniśmy sprawdzić działanie zarówno przednich, jak i tylnych hamulców.

Części tworzą sprawną całość

Skontrolujmy także zużycie poszczególnych części, np.: świec zapłonowych, kabli i filtrów powietrza. Utrzymujmy je w czystości i w dobrym stanie, w razie potrzeby konserwujmy odpowiednimi środkami. Zapewni to bezpieczeństwo, podniesie wydajność oraz wydłuży życie motocykla.

Światła – niezawodny sygnalizator

Akumulatory Exide Bike do motocykli

Exide oferuje następujące typy akumulatorów do motocykli: Factory Sealed Gel/AGM, Maintenance Free AGM, oraz Conventional. Exide dostarcza także własne testery akumulatorów oraz prostowniki, które pozwalają utrzymać motocykle w doskonałej kondycji.

Produkty Exide pasują do ponad 90% rodzajów pojazdów dostępnych na rynku. Więcej informacji: lokalni przedstawiciele Exide lub na www.exide.com/pl/pl.

Wydaje się to oczywiste, ale łatwo przeoczyć stan świateł w motocyklu, szczególnie jeśli podróżujemy najczęściej w dzień lub ruszamy w trasę po dłuższej przerwie. W związku z tym koniecznie sprawdźmy wszystkie światła: przednie, tylne, stopu oraz kierunkowskazy. To one są podstawowym warunkiem widoczności pojazdu na drodze.

Akumulator stworzony do działania

Po zimie lub dłuższym przestoju akumulator może potrzebować dodatkowego ładowania. Można to zrobić samodzielnie przy pomocy prostownika, np. Exide 12/7, który posiada dodatkowy przewód, pozwalający na pozostawienie prostownika podpiętego do akumulatora, bez konieczności demontażu akumulatora na czas ładowania. Ten model prostownika ma również wbudowaną funkcję podtrzymania napięcia 13,7 V, która pozwala utrzymać akumulator w dobrej kondycji po zakończeniu sezonu motocyklowego. Pamiętajmy, że jeśli to możliwe, warto podłączyć akumulator do prostownika po każdym użyciu. Sprawdźmy także klemy oraz bieguny akumulatora – powinny być czyste, zabezpieczone i w dobrym stanie.

Jeśli akumulator wymaga wymiany, Exide oferuje akumulatory z gamy Bike: Factory Sealed Gel/AGM lub Maintenance Free AGM. Akumulatory Exide Bike zostały wyprodukowane w oparciu o zaawansowaną technologię, dlatego są niezawodne, trwałe i działają w każdych warunkach pogodowych.

Kask i wyposażenie

Zanim założymy kask i wyruszymy w drogę, poświęćmy chwilę na dokładny, samodzielny przegląd skorupy i innych częsci ubioru motocyklowego: rękawiczek, ochraniaczy na plecy oraz pozostałych elementów wyposażenia. Przyjrzyjmy się dokładnie kaskowi w celu wykrycia jakichkolwiek pęknięć lub wad. Czyszczenie szybki to podstawa przed jazdą.

Mycie równie ważne

Na koniec umyjmy porządnie motocykl. Dzięki temu zaobserwujemy wszystko, co mogliśmy wcześniej przeoczyć, np. niewielki przeciek lub poluzowaną część.

KOMENTARZE

REKLAMA