fbpx
A password will be e-mailed to you.

Amerykańska firma Logos Technologies poinformowała, że przystępuje do stworzenia motocykla o napędzie hybrydowym (elektryczno-spalinowym) dla sił specjalnych armii USA.

Jeszcze w czasie II wojny światowej motocykle były szeroko wykorzystywane w wojsku. Ale przez wiele późniejszych lat zmienił się charakter działań wojennych i ich rola spadła do zera. Pojawiają się jednak nowe pomysły militarnego zastosowania motocykli.


REKLAMA

Logos Technologies wygrała konkurs ogłoszony przez DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency – agencję zaawansowanych projektów badawczych w dziedzinie obrony) na stworzenie motocykla dla oddziałów specjalnych. Jednym z głównych założeń projektu jest możliwość jak najcichszego poruszania się w trudnym terenie, a zarazem jak najdłuższy zasięg. Logos Technologies zaproponował napęd hybrydowy. Silnik elektryczny takiego motocykla pozwoliłby na cichy dojazd do miejsca operacji militarnych, natomiast silnik spalinowy – na szybkie oddalenie się po wykonaniu zadań.

Logos Technologies wybrała do przeróbki motocykl innej amerykańskiej firmy – BRD Motorcycles. To producent dwóch modeli z napędem elektrycznym: motocrossowego RedShift MX oraz supermoto RedShift SM. Motocykl dla wojska będzie adaptacją modelu MX właśnie z powodu jego dużych możliwości terenowych.


REKLAMA



REKLAMA


Producent RedShifta MX nie podaje jego zasięgu w kilometrach lecz w godzinach. Tak zresztą robią w większości producenci elektrycznych maszyn terenowych. W tym przypadku bardziej bowiem liczy się czas terenowej zabawy (2 godziny) niż przejechana odległość.

RedShift MX jest motocyklem przygotowanym również do jazdy po drogach publicznych – trzeba tylko zamontować oświetlenie, które zostało tak zaprojektowane, by można było je łatwo demontować przed jazdą w terenie.

KOMENTARZE


REKLAMA