fbpx
A password will be e-mailed to you.

Najwięcej emocji dostarczyły wyścigi w klasie MX2. Tu niekwestionowanym faworytem był Tomek Wysocki (Motosport Castrol Team Toruń). Jednak dramaturgia pierwszego przejazdu była iście hitchcockowska. Pierwszy z maszyny zjechał Karol Kruszyński (KM Wisła Chełmno), po nim do ataku przystąpili Bartek Sawczuk (Człuchowski AutoMotoKlub Poltarex), Adam Tomiczek (UKS Wiraż Cieszyn) i Maciek Więckowski (KM Cross Lublin). Startujący […]

Najwięcej emocji dostarczyły wyścigi w klasie MX2. Tu niekwestionowanym faworytem był Tomek Wysocki (Motosport Castrol Team Toruń). Jednak dramaturgia pierwszego przejazdu była iście hitchcockowska. Pierwszy z maszyny zjechał Karol Kruszyński (KM Wisła Chełmno), po nim do ataku przystąpili Bartek Sawczuk (Człuchowski AutoMotoKlub Poltarex), Adam Tomiczek (UKS Wiraż Cieszyn) i Maciek Więckowski (KM Cross Lublin). Startujący na treningówce Wysocki znalazł się na szóstym miejscu. Dość szybko prowadzenie objął Adam Tomiczek. Jadący równym i bardzo szybkim tempem wydawał się być niezagrożony przez nikogo. Ale na piątym okrążeniu do głosu doszedł Wysocki. Z okrążenia na okrążenie zaczął wyprzedzać kolejnych rywali, by w końcu znaleźć się za plecami Tomiczka. Wydawało się, że tak już pozostanie, ale nie pozostało! Tomek szarżując niczym szwoleżer pod Somosierrą rzutem na taśmę objechał Tomiczka i niemal w ostatnim momencie jako pierwszy przekroczył linię mety.


REKLAMA

Drugi przejazd był równie emocjonujący, bowiem widać było, że Adam zrobi wszystko, aby wygrać. Tylko wtedy mógłby stanąć na najwyższym stopniu podium. Niestety… Co prawda przez kilka okrążeń prowadził, jednak Wysocki i tym razem pojechał taktycznie, odbierając swojemu rywalowi wszelkie nadzieje na zwycięstwo. Na konto Tomka powędrowały kolejne punkty umacniając go na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej. Drugi był Maciej Więckowski, a trzeci Adam Tomiczek.

Z kolei w klasie MX2 Junior kolejność na mecie właściwie nikogo nie zaskoczyła. Od pierwszej eliminacji ścisłą czołówkę tworzą Dominik Małecki (KM Cross Lublin), który pod nieobecność Gabriela Chętnickiego wygrał w Olsztynie, drugie miejsce zajął Jakub Barczewski (LKS Jastrząb Lipno), a trzecie Maciej Więckowski (KM Cross Lublin).

O punkty walczyli także Mastersi… tu głównymi rozgrywającymi byli Jacek Lonka (Człuchowski AutoMotoKlub Poltarex), Jacek Olszewski (LKS Jastrząb Lipno) i kolega klubowy Lonki Mirosław Kowalski. Właśnie w takiej kolejności wymieniona trójka została sklasyfikowana w generalce. Wielkim pechowcem okazał się natomiast Robert Jaromin, który po raz drugi w tym sezonie zajął miejsce czwarte, najgorsze dla zawodnika w każdej sportowej dyscyplinie. Od pudła dzielił go za każdym razem przysłowiowy ”włos„.

Na koniec pozostawiliśmy panie, które w tym sezonie wystartowały po raz pierwszy. Na maszynie stanęło ich jedenaście, w tym kilka debiutantek. Żadnej jednak nie udało się choćby w minimalnym stopniu zagrozić Joasi Miller (Człuchowski AutoMotoKlub Poltarex), która nadal pozostaje poza zasięgiem rywalek. Ona po prostu odjeżdża im tuż pod starcie, a pod koniec wyścigu zaczyna nawet dublować swoje przeciwniczki. Tak było i tym razem…


REKLAMA



REKLAMA


Jednak o nudzie podczas wyścigu dziewczyn mowy być nie mogło, bowiem walka o drugie i trzecie miejsce była bardzo zażarta. Zwycięsko wyszła z niej jadąca po raz pierwszy w Mistrzostwach podopieczna Karola Kędzierskiego, Karolina Liszewska (KM Cross Lublin). Jako trzecia na mecie zameldowała się utalentowana Marysia Staniak (Klub Motorowy TNT).

Ale to dopiero początek startów w MP Kobiet i na pewno sporo do powiedzenia będą miały i inne zawodniczki, takie jak choćby Aleksandra Szymuś (KM Cross Lublin), Karolina Mikoda (Klub Motorowy TNT) czy Wiktoria Horodyńska (Enduro Team Kielce). Żałować jedynie należy, że nie wystartowała w tym roku utalentowana Żaneta Zacharewicz, pierwsza wicemistrzyni Polski MX (2011). Brak sponsora zmusił ją do rezygnacji z dalszej kariery sportowej. Wielka szkoda, mamy jednak nadzieję, że Żaneta jeszcze wróci na tor, dlatego apelujemy: sponsor dla Zacharewicz bardzo pilnie poszukiwany!

Na koniec kilka słów o organizacji zawodów, za którą odpowiedzialny był olsztyński Motoklub. Wieloletnie doświadczenie zaowocowało sprawnym przebiegiem poszczególnych wyścigów i bardzo dobrze przygotowanym torem. Został on w tym roku nieco przebudowany, nic jednak nie stracił ze swojej atrakcyjności.

KOMENTARZE


REKLAMA