Przyszła w końcu ta radosna pora roku, że gdzie nie zadzwonisz albo wyślesz maila, odpowiada głucha cisza lub powiadomienie o urlopie i braku dostępu do komputera. Na szczęście dla nas motocyklistów jest to również okres intensywnego podróżowania. Warto mieć w kufrze najnowszy „Świat Motocykli”, który właśnie wszedł do sprzedaży. To kawałek domu w dalekiej podróży 🙂

Premiera: BMW M 1000 RR

M 1000 RR to propozycja BMW da tych, którzy chcą bezkompromisowych osiągów i doskonałego prowadzenia „prosto z pudełka”. Jeśli wiesz, czego chcesz i masz do dyspozycji wykwalifikowanego mechanika, wyciśniesz z tego motocykla bardzo wiele. Jeśli nie do końca wiesz, również będziesz zachwycony. Bawarczycy przygotowali pakiet startowy, który zrobi furorę na każdym track dayu.

Premiera: Ducati Monster

Co tu się wydarzyło… słynny i uwielbiany Monster wygląda jakoś dziwnie i przede wszystkim nie ma stalowej kratownicowej ramy, która ustąpiła aluminiowej. Andrzej wybrał się na tor, żeby sprawdzić, czy jest za czym płakać. Nie jest – motocykl jeździ fenomenalnie!

Sprawdzian: Kawasaki Versys 1000 SE

Na koniec świata i z powrotem, po asfaltach, ale niekoniecznie doskonałych. Kawasaki Versys 1000 SE to kompletny motocykl turystyczny – bardzo szybki, ze świetnym prowadzeniem, ekstremalnie wygodny i rozsądnie nowoczesny, z elektroniką, która nie jest tylko zbędnym gadżetem. A że wygląda jak Transformers? Uwierzcie, można go pokochać!

Strefa bez prawka: Zontes 125 G1 Spoke

Motocykle marki Zontes to zdecydowanie jeden z symboli nowej ery w chińskiej motoryzacji. Te bardzo nowoczesne maszyny technologią, wyposażeniem i poziomem wykonania nie odstają już od światowej czołówki. Neoscrambler G1 Spoke jest na to kolejnym dowodem, a przy tym jest naprawdę ładny!

Oldtimer: Romet Ogar 205

Na rometowskim Ogarze wykuwały się motocyklowe marzenia całego pokolenia fanów jednośladów. Co prawda dużo mniejsza motorynka uchodziła za bardziej szpanerski sprzęt, ale Ogar był znacznie wygodniejszy i praktyczniejszy. Przy okazji artykułu o tym motorowerze Lech przybliża również historię chwały i upadku bydgoskich zakładów. 

Osobowość: Marcin Prokop

Człowiek, który nie patrzy na nikogo z góry, niemal zawsze patrząc z góry. Dwumetrowy dryblas z umysłem ostrym jak brzytwa, a przy tym wciąż równy i mocno stąpający po ziemi gość. Fan motocykli, ale bez skłonności do spektakularnych poświęceń. Nie spotkasz go w żadnym klubie, za to bardzo prawdopodobne, że miniecie się na ulicy. Marcin po prostu kocha jeździć, bez zbędnej filozofii.

Świat Motocyklistów: Marcin „Borkoś” Borkowski

Człowiek, który ciężko i z pełnym oddaniem pracuje w karetce pogotowia, a po godzinach robi to samo, tyle że jako wolontariusz, w dodatku za własne pieniądze. Swoim skuterem przemierza ulice Warszawy wypatrując sytuacji, w których mógłby kogoś uratować i bardzo często tak właśnie się dzieje. Niedawno z sukcesem zakończył urzędniczą batalię o prawo do jazdy na niebieskich światłach. Z naszej strony – wielki szacunek!

Custom: Ducati Scrambler 803 Icon „Mary”

Ten custom nie tylko świetnie wygląda, ale przede wszystkim doskonale jeździ, a swoją skuteczność udowadnia na torze flat track. Ducati Scrambler, który udanie łączy włoskie podejście do motocykli z amerykańskim szaleństwem w wymyślaniu kolejnych odmian motorsportu. 

Używki: Kawasaki Z750

Japoński naked, który mógłby zjeść niejednego konkurenta, ale tak naprawdę z żadnym z nich nie rywalizował. Motocykle z serii Z750/Z800 zawsze starały się trafić w specyficzną niszę w tym segmencie – były wyraźnie mocniejsze i tyko niewiele cięższe od sześćsetek, za to bardziej zwinne i tańsze od litrów. No i ta stylistyka, która od lat przyciąga wielkie grono fanów. Mocny zawodnik!

Jak to działa: Poduszki powietrzne

W świecie aut poduszki powietrzne to już w zasadzie standard, obecny na rynku w wielu odmianach – czołowe, boczne, kurtyny itp. W naszej branży airbag montowany pod kombinezonem czy – w przypadku Hondy Gold Wing – na motocyklu to wciąż pewne ekstrawagancja. Tymczasem urządzenia te są coraz tańsze i bardziej niezawodne, a ich skuteczność jest udowodniona. Warto rozważyć zakup.

Porady: Jak jeździć z dzieckiem?

Nie tylko „jak jeździć”, ale też „czy w ogóle jeździć”. Temat podróży motocyklowych z dzieckiem jako pasażerem wciąż budzi wiele kontrowersji. Nie pomożemy w podjęciu decyzji, natomiast podpowiemy, jak stworzyć małemu plecakowi jak najbardziej bezpieczne i komfortowe warunki. 

Sport: LEM Wrocław

Grupa studentów wrocławskiej politechniki wzięła się za kolejny, dużo bardziej ambitny projekt – sportowy motocykl elektryczny. I cóż, znów odniosła sukces!

Dookoła Komina: Ściana wschodnia

Wschodnie rubieże Polski to genialny kierunek wyjazdów motocyklowych. Lech postanowił tym razem nie kosztować ich po kawałku, tylko przejechać wzdłuż całej wschodniej granicy – od Augustowa po Bieszczady – w ramach jednego wyjazdu. To była piękna i inspirująca podróż.

Za horyzont: Graham Jarvis Signature Tour – Hiszpania

Tym razem porcja turystyki nietypowej i w zasadzie ekstremalnej, jeśli to jeszcze turystyka… Eliasz dostał zaproszenie na ranczo mistrza hard enduro Grahama Jarvisa, z którego skwapliwie skorzystał. Przypłacił to ekstremalnym zmęczeniem, narażeniem ciała na szwank, wieloma zwątpieniami, a na końcu – gigantyczną satysfakcją! Graham Jarvis Signature Tour to przygoda, w której przy odrobinie starań może wziąć udział każdy miłośnik hard enduro. Warto spróbować!

Po więcej zapraszamy do najnowszego, sierpniowego wydania naszego magazynu, który kupicie m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE