fbpx
A password will be e-mailed to you.

Trendy samochodowe od kilku lat nieśmiało wkradają się do świata motocykli. Dobrym przykładem jest właśnie zaprezentowane Kymco DT X360, które sam producent określa mianem adventure crossovera. Czy terenowy skuter z Tajwanu będzie konkurencją dla Hondy X-ADV?

W dniu premiery Honda X-ADV nieźle namieszała na rynku jednośladów. W końcu koncept skutera, który ma sobie poradzić na długich dystansach i to jeszcze poza utwardzonymi drogami, był naprawdę niecodzienny. Jednak moim zdaniem, finalnie Hondzie wyszło to na dobre, a model X-ADV (łączący w sobie najlepsze cechy skutera i motocykla klasy ADV) zyskuje coraz większe grono użytkowników.

Jednak dzisiaj nie zajmujemy się Hondą, a konceptem Kymco o nazwie DT X360. Producent chwali się, że skuter dzielnie poradzi sobie z każdą drogą. Argumentami “za” mają być opony o lekko terenowym bieżniku i… no właśnie. Oprócz dual sportowych opon nie znajdziemy w nim więcej cech motocykla ADV, więc Honda X-ADV moim zdaniem może spać spokojnie.

Zaprezentowanemu Kymco DT X360 zdecydowanie bliżej do zwykłego maxi-skutera miejskiego. Patrząc na pierwsze zdjęcia pokuszę się nawet o stwierdzenie, że to uterenowiona wersja nowej Yamahy XMAX w tajwańskim wykonaniu. Wystarczy szybki rzut oka na specyfikację techniczną i od razu widać, że Kymco oprócz opon nie zostało szczególnie przygotowane do jazdy w terenie trudniejszym, niż wiejska szutrówka.

Nie oznacza to jednak, że Kymco DT X360 to kiepski sprzęt. System kontroli trakcji zrobiony razem z firmą Bosch, satysfakcjonujące osiągi “na papierze” (30 KM i 30 Nm) i elektroniczne bajery (oświetlenie LED, system bezkluczykowy i dwa gniazda USB) sprawiają, że Kymco zapowiada się na ciekawy sprzęt do miasta.

Główne cechy Kymco DT X360

  • Jednostka napędowa spełniająca wymagania normy emisji spalin Euro 5. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą czterosuw z rozrządem OHC generuje moc 30 KM i moment obrotowy 30 Nm przy 5750 obr./min.
  • Koła o średnicy 14. i 13. cali (przód/tył) z oponami typu dualsport.
  • Masa własna 194 kg.
  • Zbiornik paliwa o pojemności 12,5 litra.
  • Tarczowy układ hamulcowy. Z przodu zamontowano tarczę 260 mm i 3-tłoczkowy zacisk, a z tyłu 240 mm i zacisk 2-tłoczkowy.

  • System kontroli trakcji (TCS) zaprojektowany we współpracy z firmą Bosch.
  • Przednie oświetlenie wykonane w technologii LED z funkcją jazdy dziennej.
  • Designerska przednia szyba ochronna średniej wysokości.
  • System bezkluczykowy pozwalający na uruchamianie i gaszenie silnika, a także otwarcie wlewu paliwa i kanapy.
  • Dwa gniazda USB o napięciu 12V.
  • Duży wyświetlacz informujący kierowcę o najważniejszych parametrach.
  • Pojemny schowek pod kanapą, w którym zmieszczą się dwa kaski.
  • Tylne zawieszenie z 5-stopniową regulacją twardości. Komfort jazdy mają zapewnić również rozkładane podnóżki pasażera, duże uchwyty i kanapa o długości 80 cm.

Kiedy Kymco DT X360 trafi do sprzedaży?

Kymco DT X360 dostępne będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: Orange/Black i Iron Grey/Mat Grey. Skuter trafi do salonów w połowie 2021 roku i ma kosztować 23 500 zł.

KOMENTARZE