fbpx

Pochodzi ze stajni Kymco, nazywa się Movie S125i i wygląda bardzo bojowo.

Movie wygląda bardzo atrakcyjnie, a jakość wykonania i użytych materiałów są na najwyższym poziomie. Przednie zwieszenie to typowy widelec teleskopowy. Z tyłu mamy wahacz wleczony z dwoma elementami resorująco-tłumiącymi z wielostopniową regulacją napięcia sprężyny. Niby żadnej rewelacji tu nie powinienem znaleźć, toż to zwykły skuter miejski.

Jednak jeden rzut oka na przednie koło i pewne zdziwienie. Czerwony, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy jest zamocowany jak w motocyklu sportowym. Jakby tego było mało, to przewód hamulcowy jest w oplocie stalowym. W hamulcu tylnym rewelacji nie znajdziemy, zastosowano zwykły bęben hamulcowy. Dla podkreślenia charakteru skutera nawet wiatrak dmuchawy chłodzonego powietrzem silnika został pomalowany na kolor czerwony.

Pod kanapą, w wyściełanym schowku można zmieścić kask integralny lub dwa mniejsze typu jet. W prezentowanym rollerze nie zachodzi obawa, że osoba nieuważna może zalać paliwem podczas tankowania rzeczy znajdujące się w schowku podkanapowym.

Stacyjka włączona, na zestawie wskaźników na chwile rozbłysły wszystkie kontrolki, wskazówka obrotomierza zwiedziła cały zakres wskazań, a wyświetlacz pochwalił się swoimi funkcjami. Wśród kontrolek obecnie znajdziemy kontrolkę sprawności elektronicznie sterowanego układu wtryskowego. Natomiast na wyświetlaczu otrzymamy podstawowe informacje, czyli: prędkość pojazdu, przebieg dzienny i całkowity, aktualny czas oraz ilość paliwa w zbiorniku. Trzeba przyznać, że ów zestaw wskaźników wygląda bardzo nowocześnie, jest ładny oraz czytelny. Najładniej wygląda nocą.

Jazda Movie S125i to przyjemność dla osób chcących szybko przemieszczać się po mieście lub drogami poza miastem z wyłączeniem autostrad. Najlepiej, jeśli te drogi są jak najbardziej kręte. Zawieszenie jest tak ustawione, aby przy większych prędkościach skuter prowadził się pewnie, nie stwarzając niepewnych sytuacji. Jest trochę twarde, jednak wykazuje pewną progresję, dzięki czemu nie cierpią na nierównościach nadgarstki oraz inne części ciała. Jadąc szybko w łuku, ma się wrażenie podobne jak na lekkim, niewielkim motocyklu. Skuter dysponuje mocą prawie 12 KM, daje to prędkość maksymalną ponad 110 km/h. Dynamiczne przyspieszanie odbywa się do około 90 km/h, powyżej nie jest już tak żwawo, jednak cały czas rośnie.

W ruchu miejskim czuje się jak ryba w wodzie, to jego żywioł. Plasuje się wśród najszybszych pojazdów. Jest to zasługą dynamicznej jednostki napędowej oraz niewielkich gabarytów. Mieści się między stojącymi w korku ulicznym samochodami jak pięćdziesiątka. Jest bardzo zwrotny, można powiedzieć, że poręczny. Oczywiście pozycja, jaką można zająć za kierownicą, jest jak w większości skuterów miejskich, czyli krzesełkowa. Co prawda istnieje możliwość wsparcia stóp o dolną część osłony przedniej, jednak nogi nie są wówczas tak wysunięte do przodu, jak w typowych kanapowcach podróżnych. Biorąc pod uwagę, że hamulce są bardzo wydajne, takie wsparcie stóp jest wręcz konieczne, aby nie zsuwać się z kanapy. Co ciekawe, również tylny hamulec bębnowy okazał się bardzo wydajnym.

Jazda w trasie jest jak najbardziej możliwa, oczywiście jeśli nie będzie przeszkadzała prędkość podróżna około 90 km/h. Jadąc trochę wolniej, skuter zadowala się mniej niż trzema litrami paliwa na setkę. Jeżeli komuś przeszkadza opływające go powietrze, można założyć akcesoryjną szybę ochronną. Nie ma się jednak co oszukiwać, dalekie podróże takim niewielkim skuterem nie będą radością najwyższego lotu. Natomiast wypady za miasto w granicach stu, no może trochę więcej kilometrów jak najbardziej polecam.

Odbyte jazdy Kymco Movie S125i nasunęły mi pewien wniosek. Otóż niechęć naszych polskich skuterzystów do klasy 125 ccm najwyraźniej wynika z tego, że chyba takim skuterem nie mieli możliwości pojeżdżenia. Fakt, w trasie można narzekać na niewielką moc, na gorszy komfort niż na maksiskuterze. Jednak w ruchu miejskim jest rewelacyjny. Jest szybszy i pali mniej niż dwusuwowa pięćdziesiątka. Może więc warto łaskawszym wzrokiem popatrzeć na skutery 125 ccm, w mieście sprawdzają się najlepiej, czego przykładem jest zaprezentowany Movie S125i. Nie dość, że ładny to jeszcze bardzo dobry.

 

Dane techniczne

Kymco Movie S 125i

SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzemUkład: jednocylindrowy OHCPojemność skokowa: 124,8 ccmŚrednica x skok tłoka: 54 mm x 54,5 mmStopień sprężania: 11:1Moc maksymalna: 8,8 kW (11,97 KM) przy 8500 obr/min Moment obrotowy: 10,4 Nm przy 6500 obr/minZasilanie: wtryskZapłon: CDI Rozruch: elektryczny/nożny Przeniesienie napędu: automatyczna bezstopniowa

PODWOZIE
Rama: stalowa rurowaZawieszenie przednie: teleskopoweZawieszenie tylne:  wahacz wleczony, dwa elementy resorująco-tłumiąceHamulec przedni: tarczowy śr. tarczy 240 mmHamulec tylny: bębnowy śr. bębna 130 mmOgumienie: bezdętkowe, przód/tył: 120/70-12, 130/70-12

WYMIARY I MASY
Długość: 1920 mmSzerokość: 700 mmWysokość: 1135 mmRozstaw osi: 1284 mmMasa pojazdu: 113 kgZbiornik paliwa: 7,5 l

DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna: 112 km/hŚrednie zużycie paliwa: 3,3 l/100km

Tekst Jacek Gradomski | Zdjęcia Sławomir Kamiński

ZOBACZ TAKŻE:

Kymco Downtown 300i

Kymco Agility RS 50 2T

Prenumerata i numery archiwalne Świata Motocykli

Najnowsze, pełne testy skuterów czytaj w Świecie Motocykli

KOMENTARZE