fbpx
A password will be e-mailed to you.

Już niedługo będziemy mogli podziwiać nową wyścigową konstrukcję KTM w akcji.

Kilka dni temu na obiekcie w Walencji zespół KTM testował maszyny, które wezmą udział w tegorocznej rywalizacji Moto3. Przez dwa dni dziewięciu kierowców dawało z siebie wszystko, aby na oczach mechaników, konstruktorów i teamowych menadżerów, wycisnąć z motocykli siódme poty.


REKLAMA

Testy zakończyły się powodzeniem, napawając „pomarańczową” ekipę optymizmem. Motocykle testowali kierowcy, których zobaczymy w tym roku w klasie Moto3 Mistrzostw Świata. Nową konstrukcję przygotowaną przez Fabrykę KTM z Mattigofen zobaczymy w teamach Red Bull KTM Ajo, Airasia -SIC-Ajo, TT Motions Event Racing, natomiast na motocyklach opracowanych przez niemiecki Kalex-KTM pojadą zawodnicy z Aspar Team Moto3, RW Racing GP.

 

Pit Beirer (KTM Motorsport Manager): Można powiedzieć, że testy w Walencji były jednym z istotniejszych etapów na drodze do realizacji projektu Moto3. Bardzo ciężko pracowaliśmy przez ostatnie dwa miesiące, aby przekształcić prototyp w motocykl wyścigowy i przygotować silniki do wszystkich dziewięciu maszyn. Podczas testów w Walencji mieliśmy dobre czasy na okrążeniach i mogliśmy zgromadzić wiele przydatnych danych. To doświadczenie dało nam bardzo solidną podstawę do dalszego rozwoju.

Aki Ajo (Red Bull KTM Ajo Team Manager): Przebieg testów nastraja mnie pozytywnie ponieważ wiem, że na tym etapie nie powinno się oczekiwać zbyt wiele. Niektórzy kierowcy mieli wcześniej okazję jeździć na prototypach, jednak jak dotąd nie testowali gotowych motocykli. Nie mieliśmy rzadnych problemów, więc to jak dobrze nam poszło, było dla mnie miłym zaskoczeniem.

Alex Baumgärtel (Constructor of the KALEX-KTM): Wszyscy kierowcy dobrze się spisali. Na motocychlach czuli się dobrze i pozytywnie oceniają silniki. Nie wystąpiły rzadne problemy techniczne. Mieliśmy bardzo duże wsparcie od KTMa i nasza współpraca przebiaga bardzo dobrze. Możemy zacząć szykować się na kolejne testy.

 

Nieoficjalne wyniki tesów:


REKLAMA



REKLAMA


Pierwszy dzień treningów

1. Luis Salom (E),  KALEX-KTM, 1’43.2 (32 laps)2. Alberto Moncayo (E), KALEX-KTM, 1’43.3 (52 laps)3. Héctor Faubel (E), KALEX-KTM, 1’43.7 (62 laps) 3. Sandro Cortese (D), KTM, 1’43.7 (48 laps) 5. Nikklas Ajo (FIN), KTM, 1’43.9 (50 laps) 6. Danny Kent (GB), KTM, 1’44.6 (45 laps) 7. Zulfahmi Khairuddin (MA), KTM, 1’45.4 (44 laps) 8. Arthur Sissis (AUS), KTM, 1’45.9 (45 laps) 9. Brad Binder (RSA), KALEX-KTM, 1’47.2 (25 laps)

Drugi dzień treningów

1. Sandro Cortese, 1’43.2 (48 laps) 2. Luis Salom, 1’43.5 (31 laps) 3. Héctor  Faubel, 1’43.8 (56 laps)4. Nikklas Ajo, 1’44.0 (50 laps) 5. Zulfahmi Khairuddin, 1’44.1 (43 laps) 6. Moncayo, 1’44.2 (52 laps) 7. Danny Kent, 1’44.2 (64 laps) 8. Brad Binder, 1’45.7 (49 laps) 9. Arthur Sissis, 1’46.2 (55 laps)

 

Tekst KB | Zdjęcia KTM

KOMENTARZE


REKLAMA