fbpx
A password will be e-mailed to you.

KTM zaprezentował nową, sportową ?stodwudziestkępiątkę?. Motocykl korzysta z tego samego silnika co Duke 125, ale cała reszta jest zupełnie nowa.

Kiedy w 2011 r. pojawił się najmniejszy z serii Duke z silnikiem o pojemności 125 ccm, okazało się, że rynek czekał na ten motocykl. Stał się najchętniej kupowaną maszyną klasy 125 w Europie. Trudno się temu dziwić, jest szybki, lekki i zwrotny. Testowaliśmy go w redakcji Świata Motocykli. Już sam tytuł: KTM Duke 125 | Gotowy na wszystko mówi, jak nam się podobał.


REKLAMA

Teraz KTM pokazał dziennikarzom motocykl z tym samym silnikiem, ale zupełnie inny. Duke to uniwersalny naked, RC 125 ma sportowe geny. Jednak RC to nie Duke ubrany w owiewki. Oprócz silnika wszystko jest w nim inne i na nowo zaprojektowane. Przede wszystkim rama ma sportową geometrię. Ostrzejszy kąt pochylenia główki, mniejszy rozstaw osi – mają zapewnić zwinną lecz bezpieczną jazdę.

Projektanci KTM starali się nadać motocyklowi nie tylko wygląd przypominający maszyny wyścigowe, lecz zadbali nawet o drobne szczegóły takie jak małe podwójne soczewkowe reflektory z przodu, przednie kierunkowskazy w obudowach lusterek, tylne światła pozycyjne i stopu umieszczone w zadupku. Motocykl ma siodło pasażera, lecz jest ono wystylizowane tak jakby była to część ogonowa maszyny wyścigowej. Podnóżki pasażera można łatwo zdemontować.

Producent podkreśla, że bardzo mocno brano pod uwagę ergonomię i wygodę kierowcy, zarówno podczas jazdy po mieście, jak i podczas wyścigowych prób.

Podobnie jak w małym Duke’u w RC 125 mamy do dyspozycji ABS – tu dwukanałowy Bosch 9MB. Wspiera on hamulce Brembo z 300-milimetrową tarczą i radialnym zaciskiem z czterema cylinderkami z przodu i 230-milimetrową z jednym cylinderkiem na tylnej osi. ABS można wyłączyć.


REKLAMA



REKLAMA


W kokpicie króluje elektroniczny wielofunkcyjny wyświetlacz LCD. Dla tych, którzy nie lubią śledzić jego wskazań, wprowadzono wynalazek rodem z motocykli wyścigowych – światełko sygnalizujące konieczność zmiany biegu podczas przyspieszania.

KTM RC 125 spełnia wymagania homologacyjne na prawo jazdy kat. A1 i B. Pojawi się w sprzedaży we wrześniu. Jeśli cena zostanie ustalona na poziomie Duke’a 125, to może być atrakcyjna propozycja dla samochodziarzy, którzy zechcą zakosztować sportowej jazdy.

Nowego KTM RC 125 objeżdżał już Piotr „Barry” Baryła. Informowaliśmy o tym na Facebooku. Pełna relacja ukaże się w najbliższym 10 numerze Świata Motocykli, w kioskach 18 września.

KOMENTARZE

REKLAMA