Yamaha nie zwalnia tempa na koniec sezonu. Właśnie zaprezentowano model Tracer 9 i jego luksusową wersję o nazwie GT. Oba motocykle mają wyższą moc, mniejszą masę i są jeszcze bardziej wszechstronne w porównaniu do poprzednika. Zobaczcie, czym następca modelu Tracer 900 podbije rynek i serca motocyklistów.

Nowe modele Tracer 9 i Tracer 9 GT zostały zaprojektowane zgodnie z koncepcją “Roads of Life”, którą Yamaha wykorzystała po raz pierwszy podczas budowy modelu Tracer 900. Zakłada ona, że motocykl turystyczny umożliwia zbadanie nowych dróg i zebranie niezapomnianych wspomnień, jednocześnie nadając podróży sportowej pikanterii. Tracer 900 odniósł spektakularny sukces sprzedażowy, na nowo zdefiniował segment motocykli sportowo-turystycznych i zdobył sympatię motocyklistów. Patrząc na nową Yamahę Tracer 9 i jej wersję GT nie możemy pozbyć się wrażenia, że te modele z wielką siłą przebiją dokonania swojego poprzednika.

Yamaha Tracer 9 – Królowa wszechstronności

Pięć lat po wprowadzeniu do oferty modelu Tracer 900, Yamaha prezentuje jej zupełnie nową odsłonę pod zbliżoną nazwą Tracer 9. Mniejsza masa, więcej mocy i jeszcze większa uniwersalność – oto kilka zalet nowej wersji jednego z najbardziej lubianych motocykli sportowo-turystycznych ostatnich lat. W parze z lepszą specyfikacją idzie szereg nowych technologii, które zwiększą bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Poznając wszystkie zmiany w stosunku do modelu Tracer 900 z pewnością złapiesz się za głowę i będziesz chciał się przejechać nowym Tracerem 9. My już czujemy emocje związane z pierwszymi testami, które nadejdą dopiero w przyszłym roku.

Najważniejsze cechy nowej Yamahy Tracer 9

Nowy silnik CP3 o pojemności skokowej 890 ccm zapewnia lepsze osiągi i jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia za kierownicą, spełniając jednocześnie wymagania normy emisji spalin Euro 5. Gruntownie przebudowana jednostka napędowa z krzyżowym wałem korbowym jest lżejsza, mocniejsza i bardziej zaawansowana, co kierowca ma poczuć z łatwością, gdy tylko po raz pierwszy poruszy manetką gazu.

Zwiększenie pojemności skokowej zaowocowało wzrostem momentu obrotowego o 7% w porównaniu do bazowego silnika z modelu Tracer 900. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 93 Nm, osiągany jest już przy 7000 obr./min, czyli 1500 obrotów niżej, niż w poprzedniku. Większa kubatura silnika to również większa moc (o 4 KM), dzięki czemu Tracer 9 dysponuje aż 119 KM osiąganymi przy 10 000 obr./min. Efekty? Fenomenalne przyspieszenie znane z Tracera 900 wskoczyło na jeszcze wyższy poziom. Już nie możemy się doczekać, aż Tracer 9 trafi do nas w przyszłym roku na testy i będziemy mogli na własnej skórze sprawdzić osiągi nowej generacji silnika CP3.

Nowa rama Deltabox wykonana z aluminium odlewanego metodą CF została zaprojektowana z myślą o jeszcze lepszej stabilności podczas dynamicznej jazdy i bardziej sportowym prowadzeniu. Mniejsza masa, nowe położenie silnika i bardziej kompaktowa konstrukcja według zapewnień Yamahy diametralnie poprawiają jakość doświadczeń za kierownicą. W nowym modelu jednostka CP3 zamontowana jest bardziej pionowo, co poprawiło ogólny balans i przełożyło się na lepsze wyczucie przyczepności przodu w zakrętach.

Dłuższy wahacz o zwiększonej sztywności gwarantuje lepszą stabilność i jeszcze bardziej sportową zwinność modelu Tracer 9. Zaprojektowany od podstaw, aluminiowy wahacz zamontowano w wewnętrznej części ramy, dzięki czemu jego większe wymiary nie wpłynęły na rozstaw osi.

Inne nowości w modelu Tracer 9

  • Mocowania na trzy standardowe kufry i ładowność zwiększona o aż 7%. Kufry boczne montowane są na “pływających” stelażach, które zwiększają stabilność motocykla podczas szybkiej jazdy.
  • Najlepsze w swojej klasie, elektroniczne systemy wspomagające. Na pokładzie Tracer 9 znajdziemy m.in. 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU) zaprojektowany dla modelu R1, system kontroli trakcji (TCS), system kontroli uślizgu kół (SCS), system unoszenia przedniego koła (LIFt) i system kontroli hamowania (BC). Systemy TCS, SCS i LIFt posiadają trzystopniową regulację ustawień, dzięki której kierowca może dopasować działanie systemów do aktualnych warunków na drodze, nawierzchni oraz własnych potrzeb.
  • Cztery tryby pracy silnika D-Mode zapewnią różną charakterystykę pracy silnika, co podkreśla sportowo-turystyczny i wszechstronny charakter motocykla.
  • W ramach standardowego wyposażenia znajdziemy tempomat podnoszący komfort podróżowania na dużych dystansach.
  • Nowy układ paliwowy zmniejszający zużycie paliwa o 9% i zwiększający zasięg do 350 kilometrów na jednym tankowaniu.
  • Przepustnica ride-by-wire APSG zapewniająca lepsze wyczucie “gazu” i niezawodność, która została zaadoptowana prosto z modelu R1M.

  • Nowe układy dolotowy i wydechowy, które zaowocowały niższą masą (1,4 kg mniej). Poprawiły również osiągi i przyczyniły się do centralizacji masy motocykla.
  • Udoskonalona skrzynia biegów ze sprzęgłem antyhoppingowym z funkcją docisku (A&S) zapewnia lepsze wyczucie i płynniejszą zmianę przełożeń. Wyższy moment obrotowy, osiągany przy niższej prędkości obrotowej, wymusił nieco wyższe przełożenia 1 i 2 biegu.
  • Ultralekkie felgi SpinForged, lżejsze o 0,7 kilograma każda w porównaniu do modelu Tracer 900, zmniejszają masę nieresorowaną. Oznacza to szybszą reakcję zawieszenia i lżejsze prowadzenie.
  • Zawieszenie zoptymalizowane pod kątem płynnego działania, stabilności i komfortu jazdy przy wysokiej prędkości. Z przodu w pełni regulowany widelec KYB USD z goleniami o średnicy 41 mm, z tyłu regulowany amortyzator KYB ze zmienionymi ustawieniami i nowym układem dźwigni.
  • Większa, w pełni regulowana szyba dająca lepszą ochronę przed wiatrem i deszczem. Oznacza to wyższy komfort jazdy i mniejsze zmęczenie kierowcy na długich dystansach.
  • Przednia, radialna pompa hamulcowa z modelu R1, oferująca większą, liniowo dozowaną siłę hamowania. Współpracuje z dwoma przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 298 mm.
  • Nowe opony Battlax T32 to gwarancja doskonałej przyczepności na mokrych i suchych nawierzchniach.

Yamaha Tracer 9 – punkt styku agresywnego wyglądu i wysokich osiągów

Dynamika, sportowy charakter, minimalizm. Patrząc na nową Yamahę Tracer 9 nie możemy się zdecydować, które określenie pasuje do niej najbardziej. Nowy model ma zupełnie przeprojektowane nadwozie, które zawstydza niejeden sportowy motocykl. Jednocześnie agresywna linia nadwozia nie koliduje z wszechstronnością i turystycznym obliczem Yamahy, co bardzo nam się podoba.

Zdecydowany, wręcz agresywny wygląd to w dużej mierze zasługa przedniej części motocykla, gdzie szyba, owiewka i osłona zbiornika paliwa stapiają się w kształt przypominający grot strzały. Z przodu od razu rzucają się w oczy soczewki reflektorów, inne elementy oświetlenia wykonanego w technologii LED i podwójny panel wskaźników TFT. Sprawiają one, że Tracer 9 prezentuje się bardzo nowocześnie, z marszu zdradzając poziom zaawansowania technologicznego motocykla i podkreślając wysoki poziom wyposażenia. Warto zaznaczyć, że, poza warstwą wizualną, reflektory zapewniają doskonałe oświetlenie drogi. Snop światła padający na drogę jest rozmyty na krawędziach, co sprawia, że oczy kierowcy wolniej się męczą.

Yamaha Tracer 9 będzie dostępna w dwóch nowych wersjach kolorystycznych. Malowanie Redline podkreśli sportowy charakter motocykla, a Tech Kamo uwydatni turystyczne cechy nowego modelu Japończyków.

Yamaha Tracer 9 GT – lepiej być już nie może!

Wersja GT to najlepiej wyposażony model wśród całej gamy Tracer na rok 2021. Posiada wszystkie zalety bazowego Tracera 9, szereg dodatków pod postacią m.in. zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz akcesoryjne dodatki, które diametralnie zwiększają komfort podróżowania.

Sztywne kufry boczne sprawiają, że wersja GT jest zawsze gotowa do podróży. W każdym z nich bez problemu zmieści się kask integralny, a solidne mocowanie do ramy pomocniczej motocykla zagwarantuje spokój ducha podczas szybkiej jazdy. Zamocowanie kufrów na “pływających” stelażach tłumi drgania spowodowane zawirowaniami powietrza i nierównościami drogi. Dzięki nim wrażenia z jazdy pozostają naturalne, a kierowca nie czuje ciężaru bagażu. Warto zaznaczyć, że kolor kufrów jest dopasowany do ogólnej kolorystyki motocykla, co zapewnia fajny, integralny wygląd.

Elektronicznie sterowane zawieszenie marki KYB to gwarancja komfortu, precyzyjnej kontroli i najlepszego “czucia” drogi. Zawieszenie zastosowane w modelu Tracer 9 GT to efekt współpracy Yamahy i KYB, a nie gotowy zestaw zamontowany w specjalnej wersji. Układ KYB Automatic Damper System (KADS) to bardzo zaawansowany system, który błyskawicznie reaguje na napotkane warunki i zmianę rodzaju pokonywanej nawierzchni. Dzięki niemu precyzja prowadzenia wkracza na jeszcze wyższy poziom niż w bazowym modelu Tracer 9.

Wprowadzenie półaktywnego zawieszenia było możliwe dzięki wprowadzeniu do gamy Tracer 9 modułu IMU, który wspólnie z modułem ECU, układem hydraulicznym (HU) i jednostką sterowania zawieszeniem (SCU) dobiera optymalne ustawienia zawieszenia w zależności od warunków pogodowych, stanu nawierzchni i prędkości motocykla.

System szybkiej zmiany biegów (QSS) na wyższe i niższe przełożenia owocuje płynniejszą i szybszą jazdą. Czujnik zamontowany nad dźwignią zmiany biegów wykrywa jej ruch, po czym wysyła informację do modułu ECU, a następnie przez krótką chwilę przerywa dostawę mocy, pozwalając na szybką zmianę biegów.

Światła LED wyposażone są w system doświetlania zakrętów, zapewniający lepszą widoczność i zmniejszający zmęczenie wzroku kierowcy. Oświetlenie współpracuje z modułem IMU sprawiając, że jasność światła wzrasta wraz z kątem pochylenia motocykla, dając kierowcy bardzo szerokie pole widzenia.

Podgrzewane manetki na pokładzie modelu Tracer 9 GT to ukłon w stronę motocyklistów, dla których sezon nigdy się nie kończy. 10-stopniowa regulacja podgrzewania pozwoli dobrać poziom ciepła do temperatury otoczenia i zagwarantuje dłoniom komfort w każdych warunkach.

Wersja GT będzie dostępna w dedykowanej wersji kolorystycznej i grafice, które zapewnią jej wygląd i styl motocykla klasy premium. Malowanie Icon Performance, inspirowane modelem R1M, z którego Tracer 9 GT czerpie zaawansowane układy elektroniczne, dodaje pikanterii i zachęca do podróżowania w trybie turbo.

Kiedy Yamaha Tracer 9 i Tracer 9 GT pojawi się w salonach?

Pierwsze modele trafią do salonów Yamahy już na początku marca 2021 roku. Cena niestety nie jest jeszcze znana, będzie uzależniona od regionu sprzedaży. Wraz z wprowadzeniem do oferty modelu Tracer 9 i jego wersji GT pojawi się również gama oryginalnych akcesoriów poprawiających osiągi motocykla, a także komfort i ochronę użytkowników. Tak jak w przypadku innych motocykli Yamahy, tak również modele Tracer 9 i Tracer 9 GT będzie można spersonalizować przed zakupem w aplikacji MyGarage.

KOMENTARZE