fbpx

Dobrej jakości i regularnie kontrolowane klocki hamulcowe są podstawa bezpiecznej jazdy motocyklem. Nie bez znaczenia jest też odpowiednie dobranie mieszanki, gwarantujące najlepszą wydajność, osiągi, trwałość okładzin ciernych oraz tarcz hamulcowych. Wie o tym marka TRW – wiodący producent części zamiennych do motocykli o jakości nierzadko przewyższającej standardy OEM.

W ofercie TRW znajdują się okładziny cierne przednie i tylne do ponad 6000 modeli motocykli produkowanych od lat 70. Wśród nich są także klocki hamulcowe do motocykli typu enduro i motocross oraz do quadów.

Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru typu mieszanki ciernej, jest sposób użytkowania motocykla lub quada oraz charakterystyka i warunki terenu. Różne mieszanki okładzin ciernych sprawdzają się najlepiej w takich warunkach, do jakich zostały stworzone. Każdy typ mieszanki przewidziany jest jednocześnie na oś przednią oraz tylną. W doborze odpowiedniego rodzaju klocków z oferty TRW, pomoże poniższa „ściągawka”

Allround – mieszanka organiczna

– Zalecana do użytku drogowego, niewymagającego.

– Najlepsza w suchych warunkach.

– Wymaga odpowiedniego procesu dotarcia przy pierwszych kilometrach użycia.

– Mieszanka przeznaczona jest do motocykli o mniejszych pojemnościach i osiągach.

– Liniowy, nieagresywny moment zadziałania klocka na tarczę hamulcową, co docenią mniej zaawansowani motocykliści.

– Niezbyt długa żywotność w porównaniu do mieszanek sinterowych.

– Wysoka żywotność tarczy hamulcowej.

– Homologacja drogowa TÜV.

 

 

 

 

 

SI – mieszanka sinterowa (metaliczna)

– Mieszanka o wysokiej wytrzymałości i wydajności, również w trudnych warunkach.

– Najlepiej sprawdza się w mokrych warunkach błotnistych.

– Wytrzymuje zastosowanie w piachu.

– Wyraźniejszy moment rozpoczęcia hamowania – dla motocyklistów bardziej doświadczonych lub zapoznanych z działaniem metalicznych klocków.

– Homologacja drogowa TÜV.

RSI – mieszanka sinterowa (metaliczna)

– Najbardziej zaawansowana mieszanka offroadowa.

– Oferuje najlepsze osiągi w warunkach suchych, gdy temperatura układu hamulcowego staje się wyższa.

– Najdroższy typ mieszanki wyczynowej.

– Brak homologacji drogowej TÜV.

 

 

 

EC – mieszanka organiczna

– Najtańsza odmiana mieszanki organicznej.

– Homologacja drogowa TÜV.

 

 

 

 

 

 

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie: trwaftermarket.com/pl

KOMENTARZE