Miejski skuter 125 ccm Przód skutera może kojarzyć się z głową pasikonika, ale wygląda dobrze, zwłaszcza w połączeniu z niebieskim, matowym lakierem. Ciekawe, czy taki lakier nie będzie sprawiał problemów na dłuższą metę. Zauważyłem też, że mocowanie niektórych plastików sprawia wrażenie, jakby było na gumki recepturki. Bardzo luźna jest np. owiewka na kierownicy. W poprzednich […]

Miejski skuter 125 ccm

Keeway Cityblade 125

Przód skutera może kojarzyć się z głową pasikonika, ale wygląda dobrze, zwłaszcza w połączeniu z niebieskim, matowym lakierem. Ciekawe, czy taki lakier nie będzie sprawiał problemów na dłuższą metę. Zauważyłem też, że mocowanie niektórych plastików sprawia wrażenie, jakby było na gumki recepturki. Bardzo luźna jest np. owiewka na kierownicy. W poprzednich Keewayach, np. w modelu Hurricane, były z kolei tak sztywne, że pękały od wibracji. Jak będzie w Cityblade? Czas pokaże.

Keeway Cityblade 125

Na początku skuter był zajęty przez Naczelnego. W końcu udało mi się wyrwać kluczyki i ruszyć w miasto. Wieczne korki i ścisk nie przeszkadzały Keewayowi w sprawnym poruszaniu się po mieście. Nazwa – w wolnym tłumaczeniu „Miejskie Ostrze” – zobowiązuje. Skuter wchodził w każdą szczelinę w korku niczym nóż w masło. Nawet niewygórowane osiągi nie przeszkadzały naprawdę szybko śmigać przez aglomerację, a to mimo, że Cityblade ma trochę większe rozmiary, niż małe, miejskie skuterki. Duża w tym zasługa wąskiej kierownicy.

Keeway Cityblade – trochę wad

Keeway Cityblade 125

Jak się tym jeździ poza korkami? Silnik ma złożoność młotka: jednocylindrowiec chłodzony powietrzem i zasilany gaźnikiem. Nie generuje dużej mocy. 9 KM nie oszałamia, ale i nie przeszkadza, bo poza korkami po prostu jeździ. Skuter prowadzi się lekko i przyjemnie pomimo 122 kg na sucho. Hamulce także zasługują na pochwałę. Są tarczowe z przodu i z tyłu, zapewniają naprawdę skuteczne hamowanie i dobre wyczucie. Z tyłu zastosowano przewody w stalowym oplocie. Może trochę na wyrost, jednak mnie się podoba takie podejście, spotykane zresztą coraz częściej.

Keeway Cityblade 125

Jedyną rzeczą, która przeszkadzała mi podczas jazdy, było siedzenie. Kanapa ma garb, który wygląda ładnie i ostatnio jest modny, jednak w tym przypadku tylko przeszkadza. Zmusza do siedzenia na samym skraju, co sprawia, że nogi miałem naprawdę mocno podkurczone, a nie mam koszykarskiego wzrostu. Nie było mi najwygodniej. Lepiej sprawdziłaby się prosta kanapa według „wueskowej” szkoły. Zwłaszcza, że przez takie wyprofilowanie nie mieści się pod nią kask szczękowy, a przecież powierzchnia siedzenia jest dość duża. To bodaj wszystkie niedogodności, jakie udało mi się odkryć. Jeśli je pominąć, to skuter przyjemny w użytkowaniu. Ułatwia życie w mieście.

Keeway Citiblade 125 – dane techniczne

Keeway Cityblade 125

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124 ccm

Średnica i skok tłoka: 52,4 i 57,8 mm

Stopień sprężania: 10,3: 1

Moc maksymalna: 6,9 kW (9,4 KM)

Moment obrotowy: 9,4 Nm

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: obieg wymuszony

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: koła zębate

Sprzęgło: automatyczne

Skrzynia biegów: automatyczna CVT

Napęd tylnego koła: pas napędowy

PODWOZIE

Rama: kołyskowa, stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: amortyzator olejowy

Hamulec przedni: tarczowy, średnica 240 mm

Hamulec tylny: tarczowy, średnica 220 mm

Opony przód I tył: 110/70-17 I 150/60-17

WYMIARY I MASY

Długość: 1950 mm

Szerokość: 755 mm

Wysokość: 1130 mm

Wysokość siedzenia: 760 mm

Rozstaw osi: 1330 mm

Minimalny prześwit: 160 mm

Masa pojazdu na sucho: 122 kg

Keeway Cityblade 125

KOMENTARZE