Junaka Vintage, pierwszy skuter tej marki w stylu retro, już przedstawialiśmy w naszym serwisie. Teraz mamy wideo, więcej zdjęć i kilka nowych informacji.

W ofercie Junaka to pierwszy skuter w stylu retro. W dotychczasowej ofercie były wyłącznie skutery o nowoczesnym wyglądzie. Widocznie jednak analizy rynku wskazały, że powraca moda na tradycję. Zresztą świadczą o tym choćby poczynania Vespy – nowe jednoślady tej marki odwołują się wręcz do konkretnych modeli sprzed czterdziestu kilku lat.

W wyglądzie Junaka Vintage uderzają łagodne krągłości zarówno w linii owiewek i podestów, jak też w osłonie schowka i silnika. Okrągły jest również przedni reflektor. Te nawiązania do przeszłości połączono całkiem harmonijnie z nowoczesnością. Tylną lampę i kierunkowskazy wykonano w technologii LED, a zestaw wskaźników jest całkowicie elektroniczny.

Producent podkreśla jakość wykonania skutera i staranność spasowania wszystkich elementów. Sprawdzimy to, gdy będzie okazja do testowania skutera.

Junak Vintage ma jednocylindrowy, czterosuwowy silnik o pojemności 49 ccm, który generuje moc 3,1 KM. Spalanie ma nie przekraczać 2,5 l/100 km. Producent podkreśla wysoką kulturę pracy jednostki napędowej. To też sprawdzimy w teście.

Skuter jeździ na 12-calowych kołach. Wygląd felg świadczy również o tym, że podczas projektowania pomyślano nie tylko o lekkości wizualnej, lecz także o zmniejszeniu masy nieresorowanej.

Skuterem Vintage Junak, kojarzony dotąd jako producent młodzieżowych jednośladów, chce trafić do starszych klientów, do kobiet, do wszystkich tych, którzy cenią sobie jakość za niewielkie pieniądze. Nowym Junakiem Vintage wyjedziemy z salonu za 4999 zł.

KOMENTARZE

REKLAMA