Przez wielu motocyklistów „ekskomunikowany”, jednak Junak sprzedaje się dobrze. Czy idzie za tym lepsza jakość?

Motocykl 125 dla ludu

Junak NK 125 | Mógłby być 'dla ludu'

Przez pewien czas przeszkadzały mi hamulce, które po prostu nie spełniały swoich obowiązków. Przód nie dość, że hamował słabo, to jeszcze „pulsacyjnie”, natomiast tył wcale nie dawał o sobie znać, dopóki nie zblokowaliśmy koła. Całe szczęście hamulce po pewnym czasie dotarły się i działały już dobrze.

Braki w prowadzeniu Junak nadrabia silnikiem. W mieście zapewnia całkiem dobrą dynamikę i elastyczność. Może nie jest to demon prędkości, ale przynajmniej zachowamy prawo jazdy… Do mocnych stron można zaliczyć także skrzynię biegów. Pięciostopniowa przekładnia działa całkiem nieźle. Biegi wchodzą tak, jak powinny i z wyraźnym przeskokiem. Ten dobry obraz psuje sprzęgło. Moim zdaniem jest to słabszy element tego motocykla, zaraz obok podwozia. Jego zakres działania jest tak wąski, że jazda w korku na półsprzęgle jest praktycznie niemożliwa. Wszelkie próby regulacji kończyły się fiaskiem.

Najlepsze wrażenie NK 125 robił na mnie przed jazdą. Ładny wygląd i przyzwoite wykonanie – tym wyróżnia się na tle niektórych konkurentów ze swojej półki cenowej. Niestety, jakość podwozia nie nadąża za nadwoziem. Miałem do czynienia z innymi nowymi Junakami i prowadziły się o wiele lepiej. Gdyby dopracować właściwości jezdne, mógłby powstać naprawdę udany motocykl „dla ludu”.

Dane techniczne Junak NK 125

Junak NK 125

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124 ccm

Średnica i skok tłoka: 58,5×49,5 mm

Stopień sprężania: 9,25: 1

Moc maksymalna: 7,2 kW (9,8 KM) przy 8500 obr./min

Moment obrotowy: 8,6 Nm przy 7500 obr./min

Zasilanie: gaźnik

Smarowanie: kąpiel olejowa, pompa

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: koła zębate

Sprzęgło: mokre

Skrzynia biegów: pięciostopniowa

Napęd tylnego koła: łańcuch

PODWOZIE

Rama: stalowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe

Zawieszenie tylne: amortyzator centralny

Hamulec przedni: tarczowy, 291 mm

Hamulec tylny: tarczowy, 220 mm

Opony przód I tył: 110/70-17 I 150/60 -17

WYMIARY I MASY

Dł. I szer. I wys.: 2020 I 730 I 1160 mm

Wysokość siedzenia: 820 mm

Rozstaw osi: 1340 mm

Minimalny prześwit: b.d

Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem: 144 kg

KOMENTARZE


REKLAMA