Czy duży skuter ze średniej wielkości silnikiem musi być drogi? Junak Jetmax przeczy takiej tezie.

Junaki nie są najtańsze

Junak Jetmax


REKLAMA


Marką Junak, reaktywowaną po latach, nazywane są obecnie motocykle i motorowery importowane z Chin przez firmę Almot. W porównaniu do wielu innych jednośladów z Państwa Środka, opinie o nich są dobre. Co prawda Junaki nie należą do najtańszych, ale wymuszona na producentach dobra jakość musi kosztować. Od 2012 r. w ofercie Almotu wśród Junaków znalazł się duży skuter nazwany Jetmax 250.

Chrom „plastikowy”

Junak Jetmax

Po obejrzeniu Junaka przyznaję, że skuter jest wykonany starannie, z dbałością o szczegóły. Materiały nadwozia są dobrej jakości, a poszczególne elementy dokładnie spasowane ze sobą. Jakość powłok lakierniczych nie budzi zastrzeżeń. Podobnie jest z elementami chromowanymi, choć jest to głównie chrom „plastikowy”.

Na każdy wzrost

Junak Jetmax

Kierowcy niskiego wzrostu będą z Jetmaksa bardzo zadowoleni. Duża i rozłożysta kanapa nie jest jednak tak szeroka, żeby podczas postoju konieczny był spory rozkrok. Ponadto w miejscu opuszczania nóg na podłoże podesty są maksymalnie zwężone. Dzięki tym zabiegom Jetmax jest jednym z niewielu maksiskuterów, na którym osoba mająca niespełna 160 cm dosięgnie do ziemi obiema stopami.

Radio z empetrójką

Junak Jetmax

Kierowca ma przed sobą bardzo czytelną tablicę rozdzielczą. Pośrodku jest duży prędkościomierz, po obu jego stronach mamy wyświetlacze: z lewej odczytujemy temperaturę silnika i ilość paliwa w zbiorniku, zaś po prawej aktualny czas i przebieg pojazdu. Jest też element luksusu. Jetmax ma bowiem radio z możliwością podłączenia MP3.

Pakowny jednoślad

Junak Jetmax

Do Junaka można sporo zapakować. W panelu przednim znajdziemy zamykany schowek na dokumenty, rękawiczki czy inne, podobne drobiazgi. Pod kanapą zmieścimy dwa otwarte kaski lub jeden szczękowy oraz przeciwdeszczówkę.

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Junak JetmaxFot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Cichy silnik

Junak Jetmax

Silnik pracuje cicho i jego głośność nie rośnie znacząco podczas przyspieszania. Początkowo miałem pewne obawy, czy niewielki tłumik jest w stanie dostatecznie wyciszyć hałas wydobywających się spalin bez zbytniego stłumienia osiągów skutera. Okazało się, że i głośność, i osiągi Jetmaksa są takie, jak innych, w tym tzw. markowych skuterach klasy 250.

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Junak JetmaxFot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Junak Jetmax kosztuje 11 990 zł.

Bańka ciepła

Junak Jetmax

Dobrze zaprojektowane osłony skutera wraz z szybą bardzo skutecznie izolują kierującego od niekorzystnych warunków atmosferycznych podczas jazdy. Co więcej, po obu stronach przedniej osłony, od wewnątrz są klapki, przez które w czasie jazdy może wydobywać się ciepłe powietrze przepływające przez chłodnicę. Nie bardzo wierzyłem w skuteczność tego rozwiązania, jednak okazało się, że tworzy ono swoistą bańkę i nogi faktycznie nie marzną.

Cały artykuł w numerze 2/2013 Świata Motocykli. Do kupienia w dobrych punktach sprzedaży prasy i w internecie: http://kulturalnysklep.pl/SM/premi/swiat-motocykli.html.

E-wydanie można kupić i zaprenumerować na stronie: http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=issue&id_title=847&prc=swiat_motocykli

Zobacz także:

Yamaha Xenter: Skuter z klasą

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

xenterFot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Vision 50 – oszczędny skuter Hondy

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Vision 50Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

KOMENTARZE


REKLAMA