fbpx

Specjalnie dla was sprawdzamy, ile kosztuje przegląd motocykla u mechanika oraz cennik okresowych badań diagnostycznych.

Aby utrzymywać motocykl w dobrej kondycji i bezpiecznym stanie technicznym regularne smarowanie łańcucha i częste zmiany oleju, czy terminowe regulacje zaworów nie wystarczą. Absolutną podstawą oprócz wymienionych wcześniej czynności są oczywiście okresowe badania diagnostyczne i przeglądy motocykla. Oprócz wymaganych corocznych wizyt na stacjach diagnostycznych warto również regularnie zlecać sprawdzenie stanu motocykla profesjonalnym serwisom.

Takie zabiegi mają na celu zmobilizowanie właścicieli pojazdów do dokładnego sprawdzenia wszystkich podzespołów, na które zazwyczaj nie ma czasu podczas codziennego użytkowania.

Ile kosztuje badanie diagnostyczne motocykla?

Stacje Diagnostyczne za taką czynność w swoich cennikach życzą sobie 63 zł i wliczona jest w to opłata jednej złotówki na rzecz CEPiK za każdy przegląd zakończony podstemplowaniem dowodu rejestracyjnego. Jednak oprócz wpisu i zezwolenia na jazdę przez najbliższy rok otrzymamy również informację zwrotną o stanie techcznicznym naszego zawieszenia, ogumienia, układu kierowniczego, czy prędkościomierza.

Honda GL1800 GoldWing vs BMW K 1600GTL

Diagnosta powinien również sprawdzić głośność układu wydechowego, działanie sprzęgła oraz stan hamulców i podnóżków (dla kierowcy i pasażera). Przegląd motocykla powinien trwać w okolicach 20 minut.

Ile kosztuje przegląd motocykla u mechanika?

Każdy serwis ma swoją politykę przeglądów, które różnią się zakresem podejmowanych czynności oraz oczywiście ceną. Średnia stawka za roboczogodzinę pracy mechanika to od 120 do 200 zł netto, a koszt przeglądu motocykla to od około 250 zł do 450 zł (bez materiałów eksploatacyjnych) w zależności od pojemności za podstawowe czynności. Składają się na nie wymiana oleju + filtra oleju, smarowanie i naciągnięcie łańucha oraz wymiana/wyczyszczenie filtra powietrza. W zależności od przebiegu motocykla, mogą być wymagane dodatkowe czynności serwisowe, jak np. regulacja/sprawdzenie luzów zaworowych, a wtedy koszty drastycznie rosną.

Oczywiście w porządnych serwisach podczas przeglądów możemy liczyć na to, że mechanik dokładnie obejrzy cały motocykl sprawdzając, czy nie ma żadnych wycieków, luźnych lub brakujących śrub, czy innych niepokojących znaków. Powinna być oczywiście wykonana jeszcze jazda testowa podczas, której serwisant sprawdzi, czy motocykl prowadzi się prosto, dobrze hamuje i ogólnie zachowuje, tak jak powinien.

Pamiętajcie, że są to bardzo ważne czynności i wręcz niezbędne do zmaksymalizowania bezpieczeństwa na drogach i w terenie. Na tym zdecydowanie nie można i nie warto oszczędzać!

KOMENTARZE