fbpx

Motocykliści Hondy od nocnego wyścigu o Grand Prix Kataru rozpoczną w ten weekend pojedynek o tytuł mistrza świata MotoGP.

Druga połowa poprzedniego sezonu MotoGP upłynęła pod znakiem całkowitej dominacji Daniego Pedrosy, który wygrał aż sześć z ośmiu ostatnich wyścigów, sięgając po tytuł wicemistrza świata. Zawodnik zespołu Repsol Honda ma za sobą równie udane, zimowe testy, podczas których był m.in. najszybszy podczas pięciu z sześciu dni jazd w Malezji. Rok temu Pedrosa ukończył wyścig o Grand Prix Kataru na podium i tym razem również zamierza walczyć o najwyższe laury.


REKLAMA

Jednym z jego głównych rywali będzie zespołowy kolega z ekipy Repsol Honda, zaledwie 20-letni Marc Marquez, który debiutuje w tym roku w ”królewskiej klasie„. Hiszpan przez dwa ostatnie lata startował w kategorii Moto2, wygrywając dokładnie połowę wyścigów, w których wziął udział i rok temu sięgając po mistrzostwo świata. Po tym, jak w połowie marca uzyskał najlepszy czas podczas testów na nowym torze w amerykańskim Austin, Marquez zapowiada się nie tylko na jednego z najbardziej sensacyjnych debiutantów MotoGP ostatnich lat, ale także jednego z faworytów do mistrzowskiego tytułu, choć wciąż czeka go oczywiście dużo nauki.

Z zamiarem regularnej walki o podia swój drugi sezon w MotoGP rozpoczyna mistrz świata Moto2 z sezonu 2011, Stefan Bradl. Niemiec znów dosiądzie fabrycznej Hondy RC213V w barwach włoskiej ekipy LCR Honda. Po udanym debiucie w królewskiej klasie rok temu, w tym sezonie Bradl zamierza podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej, próbując dotrzymać kroku Pedrosie i Marquezowi.

Czwórkę podopiecznych Hondy uzupełnia w MotoGP Hiszpan Alvaro Bautista, który rok temu zakończył rywalizację na świetnym, piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, po drodze dwukrotnie finiszując na podium. Zawodnik ekipy Go & Fun Honda Gresini jest jedynym kierowcą w stawce MotoGP korzystającym z zawieszenia marki Showa i choć oznacza to dodatkowe wyzwanie, ”SuperBauti„ jest gotowy na walkę z najlepszymi.

Niezwykle zacięta walka czeka w tym roku także zawodników klasy Moto2, w której wszyscy korzystają z identycznych silników z modelu Honda CBR600RR oraz najmniejszej kategorii, Moto3, w której sporą część stawki Honda zaopatruje zarówno w kompletne motocykle, jak i same jednostki napędowe z modelu NSF250R.

Niedzielne wyścigi o Grand Prix Kataru to pierwsza z osiemnastu rund sezonu 2013. Tegoroczne zmagania zakończą się w listopadzie w Walencji.

KOMENTARZE

REKLAMA