Dual Clutch Transmission pojawi się w sportowych maszynach Wielkiego Skrzydła. Wygląda na to, że to tylko kwestia czasu.

Obecnie w wielu jednośladach marki mamy opcję wyboru skrzyni DCT. Patent jest wygodny jednak ciężki. Dodaje bowiem do wagi jednośladu aż 10 kg. To oraz fakt, że Dual Clutch jest większe niż tradycyjne rozwiązania skutecznie powstrzymywało inżynierów od wsadzenia skrzyni do sportów.

To ma się jednak niebawem zmienić. Jak potwierdza jeden z inżynierów Hondy – Kosaku Takahashi jego zespół już intensywnie pracuje nad dostosowaniem skrzyni do potrzeb sportowych zmagań. Niedawno przeprowadzono testy i ten sam model motocykla, jeden z normalną skrzynią biegów a drugi z DTC, zestawiono ze sobą. Ten drugi okazał się szybszy co utwierdziło inżynierów w ich pomyśle.

Kosaku Takahashi stwierdził nawet, że obecny motocykl MotoGP Hondy byłby szybszy z DTC niż ten wyposażony w aktualnie wykorzystywana konstrukcję.

Honda oczywiście na razie nie zdradza na jakim etapie są inżynierowie. Skoro jednak przyznali, że pracują nad takim rozwiązaniem na pewno mają już pierwsze pozytywne wyniki.

Jak Wam podoba się ten pomysł? Mając do wyboru CBR1000RR z normalną skrzynia i wersję DCT (oczywiście w nowej lżejszej i mniejszej wersji) co byście kupili?

KOMENTARZE