fbpx
A password will be e-mailed to you.

1923 (1924): firma Schuttoff & Bessler GmbH z Chemnitz uruchamia produkcję motocykli własnej konstrukcji z silnikami czterosuwowymi;REKLAMA 1925: zmiana nazwy i przekształcenie w spółkę akcyjną: Schuttoff AG, Abt. Motorradbau; powstanie fabrycznego teamu sportowego prowadzonego przez Herberta Schuttoffa – syna dyrektora; 1928: dotychczasową ofertę motocykli z silnikami czterosuwowymi wzbogacają modele z silnikami dwusuwowymi produkcji DKW pojemności […]

1923 (1924): firma Schuttoff & Bessler GmbH z Chemnitz uruchamia produkcję motocykli własnej konstrukcji z silnikami czterosuwowymi;


REKLAMA

1925: zmiana nazwy i przekształcenie w spółkę akcyjną: Schuttoff AG, Abt. Motorradbau; powstanie fabrycznego teamu sportowego prowadzonego przez Herberta Schuttoffa – syna dyrektora;

1928: dotychczasową ofertę motocykli z silnikami czterosuwowymi wzbogacają modele z silnikami dwusuwowymi produkcji DKW pojemności 198 i 298 ccm – początek współpracy z DKW; powstają dolne i górne „500” własnej konstrukcji;


REKLAMA



REKLAMA


1932: w wyniku kryzysu gospodarczego zakłady Schuttoffa zostają wykupione przez DKW- światowego potentata w produkcji motocykli i samochodów z silnikami dwusuwowymi – powstają modele DKW-Schuttoff, gdzie w ramie DKW montowano czterosuwowe silniki Schuttoffa;

1933: bramę zakładów DKW w Zschopau opuszczają ostatnie modele DKW-Schuttoff, co uznaje się za koniec historii zakładów motocyklowych Schuttoff

KOMENTARZE

REKLAMA