fbpx
A password will be e-mailed to you.

Już w najbliższy weekend 350 zawodników z kilkudziesięciu krajów stanie na starcie dwudniowych Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Dąbrowie Górniczej. Uczestnicy wyścigu zmierzą się z wyjątkowym torem stanowiącym połączenie najtrudniejszych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin! Jak przygotować się do tej rywalizacji?

HERO Challenge to wyzwanie zarówno dla zawodników uprawiających Hard Enduro, pasjonatów Cross Country jak i miłośników klasycznego Enduro. Zróżnicowana i wymagająca trasa wystawi na próbę nie tylko wszechstronne umiejętności czy kondycję zawodników, ale również to jak przygotowali się oni do wyścigu.

O co więc należy zadbać przed dwudniową rywalizacją z najlepszymi zawodnikami świata, aby podczas wyścigu na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować motocykl do HERO Challenge?

Głównym elementem HARD podczas Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro – HERO Challenge będzie WYTRZYMAŁOŚĆ oraz umiejętność pokonywania technicznych sekcji kamieni i krótkich podjazdów, co w skrócie oznacza, że Twoja maszyna musi był w pełni sprawna i gotowa na wszystko!

Pamiętaj o pełnym serwisie – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.

Trasa zawodów będzie bardzo zróżnicowana, podstawą będzie więc dobranie odpowiednich opon. Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:

  • tył: opcja nr. 1 – bezpieczniejsza – nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
  • tył: opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
  • przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.

Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Pamiętaj, że na miejscu znajdować się będzie strzeżony park maszyn, w którym bez żadnych obaw możesz pozostawić na noc swój motocykl.

Co spakować na zawody?

W niedzielę czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.

Podstawa to plecak lub saszetka z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2 godziny jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik.

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans i szybkie tempo jazdy. Endurosnacki od NUTREND to absolutny must have w plecaku każdego uczestnika!

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą:

  • podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.
  • zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą – zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas.
  • chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.
  • zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.
  • zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/.
  • zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza odpowiednim ogumieniem oraz zaopatrzeniem plecaka warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humor oraz zapas zasad fair play, o których przestrzeganiu prosimy pamiętać w trakcie całych zawodów.

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów przy ul. Zakawie w Dąbrowie Górniczej (podczas której należy odebrać pakiety startowe), kontroli technicznej oraz pełnym harmonogramie dla uczestników.

Harmonogram zawodów:

10 września – piątek:

• 15:00 – 21:00 – Kontrola Administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów
• 15:00 – otwarcie paddocku
• 19:30 – 21:00 – Kontrola Techniczna motocykli

11 września – sobota:

• 07:00 – 09:00 – Kontrola Administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów, Kontrola Techniczna motocykli
• 09:30 – Odprawa techniczna zawodników
• 10:00-15:00 – Prolog / tor MXDG
• 09:50 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
• 10:00 – Start wyścigu w/w klas
• 10:45 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
• 11:00 – Start wyścigu klasy PRO
• 12:20 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
• 12:30 – Start wyścigu w/w klas
• 13:15 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
• 13:30 – Start wyścigu klasy PRO
• 14:30 – Koniec wyścigu PRO
• 15:00 – Oficjalne wyniki
• 18:00 – Treningi SuperEnduro oraz sesja autografów / Fabryka Pełna Życia
• 19:30 – Wyścigi SuperEnduro
• 21:00 – Koniec wyścigów SuperEnduro
• 21:30 – After Party na Paddocku / tor MXDG

12 września – niedziela:

• 8:30 – Zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 2 /do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 2 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania/
• 9:00 – Start wyścigu grupy 2
• 11:00 – Koniec wyścigu grupy 2
• 12:00 – Zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 1 /do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 1 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania/
• 12:30 – Start wyścigu grupy 1 – wyścig główny
• 15:30 – Koniec wyścigu grupy 1 – wyścigu głównego
• 15:45 – Dekoracja zwycięzcówNa zawody koniecznie zabierz ze sobą swoją drugą połówkę, przyjaciół lub rodzinę i wspólnie stwórzmy niesamowite wydarzenie, które na lata pozostanie w pamięci uczestników i kibiców pierwszej, historycznej rundy Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Polsce. Wstęp dla kibiców jest darmowy!

Więcej informacji: http://herochallenge.pl/pl/
Wydarzenie: https://www.facebook.com/events/1068171657012252
Facebook: https://www.facebook.com/OnlyForTrueHEROES/
Strona cyklu Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro: https://iridehardenduro.com/

KOMENTARZE