fbpx

W lutym ruszyła druga edycja konkursu Yamahy, w którym europejscy dealerzy wraz z najlepszymi konstruktorami świata stworzyli własne projekty Yard Built na bazie motocykli z segmentu Sport Heritage. Salony Yamahy, a wśród nich polskie firmy Uhma Bike, POLand Position i Motorland, przez całą zimę pracowali zgodnie z bardzo prostymi zasadami: należało zbudować własny custom na […]

W lutym ruszyła druga edycja konkursu Yamahy, w którym europejscy dealerzy wraz z najlepszymi konstruktorami świata stworzyli własne projekty Yard Built na bazie motocykli z segmentu Sport Heritage. Salony Yamahy, a wśród nich polskie firmy Uhma Bike, POLand Position i Motorland, przez całą zimę pracowali zgodnie z bardzo prostymi zasadami: należało zbudować własny custom na bazie nowego motocykla Yamahy z serii Sport Heritage, z wykorzystaniem kilku oryginalnych akcesoriów. Rezultaty są zachwycające! Stało się jasne, że każdy motocyklista jest w stanie zbudować niezwykłą maszynę – wystarczy odrobina wyobraźni i podstawa w postaci motocykla z serii Sport Heritage.

Teraz dealerzy potrzebują Waszej pomocy! Yamaha Motor Europe przyznaje nagrody najlepszym projektom podzielonym na trzy kategorie, zależnie od typu silnika: jedno- i dwucylindrowe, V2 i V4 oraz rzędowe ”czwórki„. Dokonanie wyboru zwycięzców wyłącznie przez Yamahę byłoby jednak niesprawiedliwe – dlatego oddajemy głos Internautom.

Konstrukcje dealerów można obejrzeć na stronie www.yamaha-yardbuilt.com. Poświęćcie kilka chwil na przeczytanie informacji na temat wykonanych modyfikacji, a następnie weźcie udział w głosowaniu, klikając ”Lubię to!„ i udostępniając ulubione projekty na swoich profilach. Głosowanie kończy się 31 marca br., a zwycięskie motocykle zostaną zaprezentowane na europejskich zlotach customów.

VMAX NOAH

Ekipa z salonu UHMA-BIKE zbudowała swojego customa na bazie ponadczasowej, kultowej Yamahy VMax 1700. Do jego budowy wykorzystała oryginalne akcesoria tuningowe marek Yamaha, Rizoma, Beringer, Otec, Prunus i innych, zmieniając m.in. zbiornik paliwa i kierunkowskazy, koła, tylny reflektor czy układ wydechowy. W efekcie po wielu godzinach spędzonych w serwisie powstał NOAH – przepiękny motocykl, który zasługuje na Wasz głos w konkursie Yamaha Dealer Built.

XSR700 AKATOMBO

Paweł Rybak i Grzegorz Dąbrowski z POLand POSITION zainspirowali się pierwszym motocyklem zbudowanym przez Yamahę – YA-1 z 1955 roku. Nieoficjalnie nazwano go wtedy Akatombo, czyli po japońsku: czerwona ważka. ”Postanowiliśmy oddać hołd pierwszej Yamasze i przypomnieć ponad 60-letnią historię firmy„. Bazę stanowi współczesna Yamaha XSR700, zaś w projekcie wykorzystano seryjne części z innych modeli Yamahy: 19-calowe koła od Virago 1100 oraz YZ426, przednią pompę hamulcową z YZF-R1 i mocowania kierownicy z Road Stara 1700. Wiele elementów to wierne repliki z lat 50 – m.in. tłumik ”rybka„ połączony z seryjnymi kolektorami, kierownica czy opony z różnym bieżnikiem przód-tył. Na seryjny bak z XSR700 nałożono pokrywy z 1955 roku. Zamiast zbiorniczka płynu chłodzącego wykorzystano butelkę po sake. Projekt zawiera też seryjne akcesoria. ”Chcieliśmy pójść dalej niż większość twórców takich maszyn. Nie interesował nas często powielany przystanek w latach 80. czy uzbrajanie w zestaw najdroższych dodatków„ – podsumowuje Grzegorz. Efekt możecie ocenić sami, najlepiej wspierając XSR700 AKATOMBO w konkursie.

VMAX ABADDON

Trzeci custom na bazie Yamahy VMAX stworzył wrocławski dealer Motorland. VMAX ABADDON został wykonany w konwencji ”Individual„ i wyraża swoim wyglądem ”duszę„ właściciela. Motocykl zyskał karbonowe ”body„, a więc m.in. przedni i tylny błotnik, obudowę zegarów, panele zbiornika i boczne, wloty powietrza czy kierunkowskazy. Seryjną tylną felgę zastąpiła szersza, w rozmiarze 240 mm, klamki hamulca i sprzęgła zostały wymienione na czarne, a całości dopełnił dedykowany układ wydechowy Akrapović. Na indywidualne zamówienie Carlex Design wykonał lakierowanie i ręczne zdobienia, nadając VMAX-owi ABADDON biżuteryjnego szlifu. Dodatkowo, w zestawie do custoa zostały przygotowane spójne wizualnie akcesoria – kurtka motocyklowa Faster Sons, plecak/torba motocyklowa, rękawiczki, karbonowy kask, podest garażowy, a nawet butelka unikatowej whisky.

KOMENTARZE