fbpx
A password will be e-mailed to you.

Grudniowy numer „Świata Motocykli” właśnie wjeżdża do kiosków, saloników prasowych i na stacje benzynowe. Oto największe atrakcje tego wydania, ale przecież niejedyne. Zgarnij swój egzemplarz!

Premiera: Aprilia RS 660

Premierowy test motocykla, który może zapoczątkować zupełnie nową erę w świecie sportowych sześćsetek. Nowa Aprilia RS 660 to wciąż rzędowy silnik, ale z dwoma, a nie czterema cylindrami, równe 100 KM mocy, niezykle przyjazna charakterystyka i zaawansowana elektronika. Simpson, który przecież wychował się na charakternych Supersportach, jest pod dużym wrażeniem tej maszyny, choć jej osiągi na papierze nie wyglądają imponująco. Sekret tkwi jednak gdzie indziej!

Premiera: BMW F 900 XR

Kolejna wariacja na temat rzędowej dwójki BMW, tym razem w wersji XR, czyli sportowy turystyk na wysokich zawieszeniach. Tomek testował tę maszynę dwukrotnie, najpierw na hiszpańskich, a później na polskich asfaltach, również tych nienajlepszej jakości. Zebrał solidną porcję twardych danych, którymi obficie dzieli się w swoim artykule. Tak, z naciskiem na „twardych”.

Konfrontacja: Suzuki Katana, Moto Guzzi V 85 TT, Harley-Davidson LivewireW porównaniach motocykli zbieramy zazwyczaj zbliżone do siebie modele, walczące w tych samych segmentach. Tym razem wybór trzech maszyn jest pozornie „od czapy” – powernaked, adventure i elektryk. W tym szaleństwie jest jednak metoda. Zarówno Suzuki, jak i Moto Guzzi oraz Harley są rynkowymi outsiderami i pomimo znacznych różnic technicznych, da się w nich odnaleźć sporo wspólnego charakteru. 

Strefa bez prawka: Yamaha MT-125

Motocykle klasy 125 powinny być lekkie, łatwe w prowadzeniu i ekonomiczne, a przez to dostępne dla szerokiego grona kierowców, w tym oczywiście początkujących. Te założenia są jak najbardziej słuszne, ale nie wszystkie dostępne na naszym rynku stodwudziestkipiątki spełniają wszystkie z nich. Testowana przez Lecha Yamaha MT-125 jest bardzo zaawansowana technicznie i po prostu droga, jeśli nie najdroższa w swoim segmencie. Sprawdzamy, czy warto dołożyć.

Oldtimer: Harley-Davidson VL 1200Jeśli natkniecie się kiedyś na zabytkowego Harleya z tabliczką „Made in Japan”, to niekoniecznie będzie to owoc garażowej dłubaniny niezbyt zorientowanego w temacie rzeźbiarza. W artykule o serii VL 1200 Harleya Lech wyjaśnia, w jaki sposób częściowa produkcja tych maszyn trafiła właśnie na Wyspy Japońskie. 

Osobowość: Wiktor Paul

Gdy przychodzisz na świat jako syn legendarnego znawcy i miłośnika zabytkowej motoryzacji, twoje przyszłe losy wydają się być przesądzone. Wiktor Paul, syn Marka, opowiada o swoim dorastaniu w towarzystwie maszyn, które najpierw pokochał, a później zaczął rozumieć. Przedstawia również swoje najnowsze dzieło – skuter Lambretta, odrestaurowany i delikatnie „przyprawiony” w stylu Mods. 

Świat Motocyklistów: Kidz GP Team

Podczas gdy dla wielu z nas „dzieciństwo na asfalcie” kojarzy się głównie z boiskami szkolnymi o wątpliwej nawierzchni i ciosem mokrą piłką prosto w twarz, dla Dawida, Maksa, Igora i Jeremiasza wygląda to zdecydowanie inaczej. Młodzi zawodnicy Kidz GP dzięki wsparciu swoich ojców trenują i ścigają się na profesjonalnych torach w kraju za granicą. O tych niezwykłych relacjach i uporze w dążeniu do realizacji planów przeczytacie w artykule Żanety. 

Custom: BMW R 80 „ESG 649″ – Eastern Spirit

Tym razem w dziale „Custom” poczwórna uczta. Pierwsze trzy dania to niezwykła maszyna na bazie BMW R 80, zbudowana przez Sylwestra Mateusiaka z warsztatu Eastern Spirit. Dlaczego aż trzy? Ponieważ dzięki modułowej konstrukcji motocykl ten łączy wiele róznych cech i może zmieniać się zgodnie z nastrojem i potrzebami właściciela. Na deser proponujemy wspaniałe zdjęcia, wykonane przez jednego z najbardziej docenianych fotografów modowych, Mateusza Stankiewicza. 

Używki: Suzuki GSF 1250 Bandit

Jeśli szukając maszyny dla siebie wiesz tylko, że ma być konkretnym ładunkiem metalu w stylistyce UJM, napędzanym potężnym piecem, „Duży Bandyta” zawsze będzie dobrym wyborem. Niezbyt wyrafinowany, za to mocny, charakterny i nie do zajechania. Tomek przyjrzał się bliżej różnym wariantom tego motocykla, nie zabrakło również osobistej opinii użytkownika z długim stażem.

Sport: Joan Mir

Wiecie, kto mógłby właśnie pławić się w żywej gotówce? Ktoś, kto przed startem zakończonego właśnie, szalonego sezonu MotoGP postawiłby na to, że mistrzem świata zostanie młody Joan Mir, który dowiezie tytuł na motocyklu Suzuki. W obszernym artykule poznacie drogę pochodzącego z Majorki zawodnika na motocyklowy Olimp. 

Po więcej zapraszamy do najnowszego, grudniowego wydania naszego magazynu, który kupicie m.in. w:

Zamówienie prenumeraty: sklep.swiatmotocykli.pl

KOMENTARZE

Nie ma więcej wpisów