fbpx
A password will be e-mailed to you.

Dziś rozpoczynają się największe motocyklowe targi w Mediolanie. Na EICMA zobaczymy niemal wszystkie propozycje na 2014 r. BMW zaprezentowało nową wersję turystycznego R 1200RT.

Kiedy latem robiliśmy test porównawczy BMW R 1200RT i Triumpha Trophy 1200SE (zamieściliśmy go w numerze 10/2013, a wkrótce opublikujemy także na naszej stronie www) pisaliśmy, że BMW to stary wilk, przywódca stada, a Triumph to młody wilczek, który walczy o przywództwo. I jeszcze – że w wyścigu zbrojeń na razie BMW zostaje troszkę z tyłu, ale stary mistrz jeszcze nie mówi ostatniego słowa. I okazało się, że mieliśmy rację, a nawet – że nie trzeba było zbyt długo czekać na kolejne posunięcie bawarskiego producenta. Na targach EICMA zaprezentował właśnie nową wersję motocykla R 1200RT.


REKLAMA

Pracuje w nim nowy silnik, dwucylindrowy bokser o pojemności 1170 ccm, ale – podobnie jak w R 1200GS – chłodzony płynem i powietrzem (w poprzedniej wersji była to jednostka chłodzona powietrzem). Motor dostarcza 125 KM mocy przy 7750 obr./min. i generuje maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500 obr./min. To o 15 koni i 5 niutonometrów więcej niż poprzednik.

Zmian jest więcej. Przeprojektowano nieco ramę i karoserię, by uzyskać większą sztywność i lepszą aerodynamikę. W standardzie jest automatyczny system kontroli stabilności z dwiema nastawami: deszcz i droga. Elektroniczna regulacja zawieszenia nadal w opcji. Opcjonalnie można też zamówić inne bajery – np. asystenta zmiany biegów. Zespół wskaźników i kontrolek ma teraz kolorowy wyświetlacz.


REKLAMA



REKLAMA


KOMENTARZE


REKLAMA