fbpx
A password will be e-mailed to you.

Harley-Davidson zaprezentował pierwsze od 13 lat zupełnie nowe motocykle. Linia Street skierowana jest do młodych motocyklistów. Tworzą ją dwa modele z silnikami o pojemności 500 i 750 ccm.

Mark-Hans Richer, wiceprezes firmy, powiedział, że te nowe maszyny to „nasza ścieżka w przyszłość”. Chodzi zapewne o przyciągnięcie do marki młodych ludzi, którzy używają motocykli przede wszystkim do jazdy w mieście. W USA te dwa modele mają kosztować 6700 i 7500 dolarów.


REKLAMA

Motocykle Street są wyposażone w nowe silniki Revolution X. To dwucylindrowe, chłodzone płynem V-twiny, w których cylindry ustawione są pod kątem 60 st. Mimo że zaprojektowano je od podstaw, to można powiedzieć, że ich koncepcja sięga V-Roda z 2001 r. Inżynierowie Harleya-Davidsona zaprojektowali je tak, by obniżyć środek ciężkości motocykli, a także nisko umieścić siodło. To dowód na to, że firma celuje w początkujących, dla których Street będzie pierwszą poważną maszyną.

Oba silniki z zewnątrz wyglądają tak samo. Wewnątrz różnią się średnicą cylindrów przy tym samym skoku tłoka (66 mm). Mniejszy silnik ma średnicę 69 mm, co daje rzeczywistą pojemność 494 ccm, większy – 85 mm i pojemność 749 ccm. Oficjalnie nie podano mocy silników, ale mówi się, że ten większy generuje 54 KM przy 7500 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy to ok. 60 Nm.

Wyglądem nowe motocykle nawiązują do cafe racera Harley-Davidson XLCR z lat 70. XX wieku.


REKLAMA



REKLAMA


Motocykle na rynek amerykański będą produkowane w USA, na pozostałe rynki – w Indiach.

KOMENTARZE

REKLAMA