fbpx
A password will be e-mailed to you.

Honda przywiozła na motocyklowe targi EICMA kilka modeli na 2013 rok, spośród znanych już nam modeli. Wśród nowości m.in. nowa, odmieniona wersja Złotego Skrzydła oraz sportowy CBR600RR.

Gold Wing F6B

Gold Wing F6B


REKLAMA

W ciągu ostatniej dekady, szczególnie w USA, pojawił się nowy trend, polegający na rozbieraniu mocno obudowanych motocykli turystycznych. Dwa kufry z tyłu i minimalistyczne owiewki z niewielką szybą tchnęły customowego ducha w tradycyjny, ?dojrzały? rynek. Zjawisko to określa się mianem stylu „Bagger”, czyli połączenie orzeźwiającej i ekscytującej stylistyki z praktycznością i szykiem.

Honda stworzyła więc nowe wcielenie Gold Winga, robiąc dla niego miejsce u boku oryginału. Minimalistyczny, stylowy i opływowy, po części custom, po części cruiser, nowy Gold Wing F6B to prawdziwy Bagger – motocykl turystyczny odsączony do samej esencji.

Gold Wing F6B

Gold Wing

Gold Winga F6B napędza sześciocylindrowy silnik o pojemności 1832 ccm. Bez górnego kufra i z krótką szybą, niska i długa sylwetka Gold Winga F6B charakteryzuje się płynnymi kształtami. Siedzenie ma zapewnić komfort podróżowania dla kierowcy i pasażera. Potężna, 2-belkowa, mocna rama aluminiowa, 45 mm, przedni widelec teleskopowy anti-dive oraz tylne zawieszenie Pro-Link oferują świetne prowadzenie. System hamulcowy Dual Combined ABS ma zapewnić bezpieczną siłę hamowania w każdych warunkach. Gold Wing F6B jest aż o 24 kg lżejszy niż Gold Wing GL1800.

CRF450R model 2013

CRF450R

Pracując nad modelem 2013, inżynierowie HRC zadali sobie pytanie, czego potrzebuje kierowca CRF450R, zarówno zawodowiec, jak i amator, aby pojechać szybciej i robić to dłużej? Jak najlepiej kontrolować motocykl na ziemi i w powietrzu? Tak powstała aluminiowa rama szóstej generacji, w której konstrukcji skupiono się na centralizacji masy oraz sztywności w określonych miejscach. Dzięki temu wyczucie motocykla podczas lądowania po skokach jest jeszcze lepsze. Zmieniona geometria poprawia z kolei trakcję oraz zwrotność. Rama waży zaledwie 9.35 kg, co poprawia prowadzenie nie tylko na torze… ale również w powietrzu! Zmieniona geometria pozwoliła na obniżenie środka ciężkości, poprawiając wyczucie, zachowanie i przyczepność przedniego koła.

CRF450R model 2013

CRF450R model 2013

Zastosowanie przedniego pneumatycznego widelca teleskopowego KYB pozwala na redukcję masy o 800g (dzięki zrezygnowaniu z tradycyjnej sprężyny), a jednocześnie poprawia osiągi i wszechstronność w każdych warunkach. Jednocześnie napięcie wstępne może być regulowane przez zawór powietrzny typu Schrader, co eliminuje konieczność wymiany sprężyn. Wypuszczenie powietrza pozwala także na szybkie obniżenie motocykla celem bezpiecznego i bezproblemowego transportu.

CRF450R model 2013

CRF450R model 2013

Zasilany wtryskiem paliwa PGM-FI, jednocylindrowy silnik CFR450R o pojemności 449 cm3 w wersji 2013 charakteryzuje się wyższymi wartościami momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, bez utraty mocy maksymalnej. Bardziej bezpośrednie połączenie manetki gazu z tylnym kołem, wpłynęło na jeszcze lepszą trakcję.

CRF250L model 2013

CRF250L model 2013

Motocykle dual-purpose to jedna ze specjalności Hondy. W latach 70. linię tych pojazdów zapoczątkował model XL250S, motocykl stworzony zarówno do jazdy po ulicach, jak i w terenie. Kolejne modele XL cieszyły się niezwykłą popularnością i również stawały się legendą, udowadniając że ekonomiczny, łatwy w użyciu, jednocylindrowy, czterosuwowy silnik w stosownej ramie, tworzy uniwersalny pojazd oferujący kierującemu radość z jazdy w niemal każdych warunkach.

CRF250L model 2013

CRF250L model 2013

CRF250L to wszechstronny motocykl do jazdy w najróżniejszych warunkach. Jego wymiary, ergonomia, niska waga, 43 mm widelec upside-down Showa oraz system Pro-link zastosowany w tylnym zawieszeniu, mają sprawić że model ten doskonale poradzi sobie na nieutwardzonym gruncie, a także w centrum miasta. Pojedynczy cylinder zastosowany w silniku zapewnia odpowiednią ilość mocy i momentu przy niskim zużyciu paliwa. Ostre i dynamiczne linie nadwozia nawiązują do legendarnych sportowych modeli CRF.


REKLAMA



REKLAMA


CRF250L model 2013

CRF250L model 2013

By stać się pojazdem wszechstronnym CRF250L wymagał zastosowania nowej ramy. Wykonana ze stali kołyskowa konstrukcja bez problemu uniesie ciężar dwóch osób wraz z bagażem. Nad podnóżkami zostały umieszczone osłony zapewniające ochronę przed zarysowaniami. Rozstaw osi 1445 mm daje doskonałą stabilność i zwrotność. Masa własna motocykla to zaledwie 144 kg.

CB1100

CB1100

Linie Hondy CB1100 nawiązują do przeszłości. Duża, okrągła lampa przedniego światła, charakterystyczny zbiornik paliwa z logiem Hondy i srebrne panele boczne robią wrażenie. Analogowe zegary, wąskie siedzenie, układ wydechowy 4-2-1 i chromowane błotniki dopełniają całości, przypominając, jak potrafiły wyglądać motocykle.

CB1100

CB1100

W przypadku CB1100 równie ważne jest jednak to, czego nie widać; to motocyklowy powrót do korzeni. Silnik umieszczono w stalowej, podwójnej ramie kołyskowej z tradycyjnym teleskopowym widelcem z przodu i dwoma amortyzatorami z tyłu. Pozycja za kierownicą CB1100 jest wyprostowana i zrelaksowana.

CB1100

CB1100

Centralnym elementem CB1100 jest silnik DOHC, chłodzony powietrzem poprzez 2-milimetrowe żebra oraz olejem (poprzez chłodnicę oleju zamontowaną z przodu). Użebrowanie wyróżnia ten motocykl spośród całej gamy modeli Hondy. Do jego produkcji opracowano specjalną, nową technologię. Silnik kręci się do 8 500 obrotów na minutę, a moc maksymalna to 66 kW (89,8 KM) z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 93 Nm przy 5 tys. obrotów na minutę.

CBR600RR model 2013

CBR600RR model 2013

Honda CBR600RR reprezentowała wielki krok do przodu w klasie Supersport 600, kiedy motocykl zadebiutował w 2003 roku. Przy tworzeniu tego modelu korzystano z doświadczeń zdobytych w MotoGP przez model RC211V. Dzięki elastycznemu, wysokoobrotowemu silnikowi i świetnemu prowadzeniu, CBR600RR nie tylko od nowa zdefiniowała możliwości jezdne drogowych motocykli, ale także wygrała sześć razy z rzędu tytuł mistrza świata FIM World Supersport Championship.

CBR600RR model 2013

CBR600RR model 2013

CBR600RR korzysta z nowego, odwróconego, przedniego zawieszenia Showa 41 mm Big Piston, zapewniającego komfortową jazdę po ulicy, ale jednocześnie dającego świetne wyczucie przedniego koła na torze wyścigowym. Czterocylindrowy silnik o pojemności 599 cm3, wykorzystuje zaawansowany system wtryskowy PGM-DSFI, do którego powietrze dostaje się za pomocą systemu Direct Air Induction System, a jednostka sterująca ECU została zaprogramowana tak, aby jak najprecyzyjniej reagować nawet na najmniejsze ruchy przepustnicą w każdym zakresie obrotów. Stylizacja CBR600RR nawiązuje do wyścigowego RC213V (MotoGP). Motocykl będzie dostępny w barwach zespołu Repsol Honda.

KOMENTARZE


REKLAMA