XDiavel – więcej niż cruiser REKLAMA Muszę przyznać, że wrażenia były tym razem wyjątkowe. Nigdy dotąd nie pokonywałem zakrętów w pozycji z nogami wysuniętymi do przodu w takim tempie i z takim zapałem. Nigdy przedtem nie miałem też okazji jeździć typowym „cruiserem” na jednym kole… Tego dnia wszystko się zmieniło i nigdy już nie będzie […]

XDiavel – więcej niż cruiser

Ducati XDiavel


REKLAMA
Advertisement

Muszę przyznać, że wrażenia były tym razem wyjątkowe. Nigdy dotąd nie pokonywałem zakrętów w pozycji z nogami wysuniętymi do przodu w takim tempie i z takim zapałem. Nigdy przedtem nie miałem też okazji jeździć typowym „cruiserem” na jednym kole… Tego dnia wszystko się zmieniło i nigdy już nie będzie jak dawniej.

Ducati XDiavel S

Włosi dotrzymali słowa. Stworzyli prawdziwego „cruisera” posiadającego wszystkie pozytywne cechy motocykli o zacięciu sportowym. Mamy tu potężny silnik o mocy 156 KM, solidne hamulce i przede wszystkim, fenomenalne podwozie! Powiecie pewnie, że poprzedni Diavel też miał mocny silnik i potrafił sprawnie hamować. Macie rację, ale to był inny typ motocykla. XDiavel jest stuprocentowym cruiserem. W przeciwieństwie do poprzednika, ten oferuje charakterystyczną, zrelaksowaną pozycję z nogami wysuniętymi do przodu. Żeby czerpać przyjemności, wcale nie trzeba nim jechać szybko, czy agresywnie. Właściwie trudno mówić, że XDiavel jest następcą modelu Diavel, bo zmieniło się w nim praktycznie wszystko. Zostały tylko te same opony, hamulce (w wersji podstawowej, bo wersja S ma inne zaciski) i podobna do poprzednika nazwa. W ramie zamontowano nowy silnik Testastretta DVT, który został przekonstruowany specjalnie do tego modelu. Tutaj niezwykle ważną rolę odgrywa charakterystyka oddawania momentu obrotowego (napiszę o tym więcej w pełnej relacji). W każdym razie efekt finalny jest taki, że XDiavel dysponuje imponującymi osiągami w pełnym zakresie obrotów. Mówiąc bardziej kolokwialnie, daje mocniejszego kopa niż podwójne włoskie espresso, ale robi to równie subtelnie, co latte macchiato na chudym mleku. Osiągi idą w parze ze znakomitym, w pełni regulowanym zawieszeniem. Próby adaptowania cech motocykli sportowych do cruiserów były podejmowane już wielokrotnie, ale jeszcze nigdy dotąd nie okazały się tak skuteczne. Trasa jazd testowych była wystarczająco kręta, żeby się o tym szybko przekonać.

Ducati – osiągi i niesamowity design

Ducati XDiavel

Na koniec zostawiłem kwestię wyglądu zewnętrznego, który w tym przypadku budzi równie ogromne emocje, co osiągi i właściwości jezdne. Na targach EICMA w Mediolanie XDiavel został uznany najpiękniejszym sprzętem roku. Na ulicach niewiele jest osób, które się za nim nie oglądają. Pierwsze zdjęcia tego motocykla, jakie umieściliśmy na naszym facebookowym profilu, pobiły wszelkie rekordy popularności. Nie ma w tym nic dziwnego, bo motocykl wygląda po prostu obłędnie, a wersja oznaczona literką „S”, jest w mojej ocenie najpiękniejszym motocyklem, jakim kiedykolwiek było mi dane jeździć!

 

Więcej już wkrótce, oczywiście tylko na łamach Świata Motocykli!

KOMENTARZE


REKLAMA
Polecane artykuły
To co dzieje się z EBR od dawna nazywamy telenowelą.…
Pięć lat temu Downtown 300i stał się hitem wśród maksiskuterów.…