Moc, osiągi i nowe malowanie. Ducati Streetfighter V2 2021 pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze w listopadzie tego roku. Naszą uwagę przykuwa malowanie Dark Stealth.

Ducati zaprezentowało Streetfightera V4 S w nowej kolorystyce “Dark Stealth”, która uzupełniać będzie dostępną do tej pory wersję sportowej czerwieni Ducati. Ponadto wszystkie modele z gamy Ducati Streetfighter V4 spełniać będą wymogi normy Euro 5. 

Sposób na udanego nakeda

Żadną tajemnicą niej jest fakt, że Streetfighter powstał w sposób klasyczny dla tego typu konstrukcji. Na warsztat wzięto Panigale V4, wyrzucono owiewki oraz dodano szeroką kierownicę. Oczywiście nie obyło się bez zaimplementowania wielu innych modyfikacji. Finalnie powstał motocykl, który waży 178 kg i jest napędzany przez jednostkę Desmosedici Stradale o pojemności 1100 cm3 i mocy 208 KM. Ogromna moc pozostaje w ryzach dzięki kompletnemu pakietowi ultra-sportowej elektroniki i dopracowanym dwupłatowym, aerodynamicznym skrzydełkom.

“Dark Stealth” to czarne, matowe malowanie, którego do tej pory brakowało w ofercie, a które oddaje w idealny sposób agresywną stronę ultra-nakeda, jakim jest Ducati Streetfighter V4 S.

Szokująca moc i ekologia

Wraz z nadejściem 2021 roku wszystkie motocykle z gamy Ducati Streetfighter V4 spełniają rygorystyczne normy środowiskowe Euro 5, zachowując przy tym niezmienione wartości maksymalnej mocy i momentu obrotowego, uzyskiwane jednak przy innych prędkościach obrotowych silnika. Silnik modelu Streetfighter V4 Euro 5 posiada moc 208 KM (153 kW), generowaną przy 13000 obr./min. (250 obr./min. wyżej niż wersja EURO 4) i moment obrotowy 123 Nm uzyskiwany przy 9500 obr./min. (2000 obr./ min. niżej niż wersja EURO 4). Te wartości otrzymano dzięki zmienionej kalibracji silnika oraz nowemu układowi wydechowemu. Teraz, Streetfighter V4, nie tylko spełnia standardy normy Euro 5, ale także jest jeszcze bardziej dynamiczny.

Tłumik, z estetycznego punktu widzenia pozostał bez zmian, jednak to tylko złudzenie: wykorzystuje większe katalizatory (dłuższe o 10 mm) oraz nową technologię impregnacji metali szlachetnych, niezbędną w maksymalizacji możliwości konwersji gazów wydechowych. Pierwotna długość i wymiary układu wydechowego zostały zoptymalizowane w celu poprawy procesu oczyszczania spalin, przy jednoczesnym zachowaniu niezmienionych osiągów silnika.

W porównaniu z modelami Euro 4 kolektory wydechowe zostały skrócone o 100 mm oraz zmniejszono ich średnicę z 42 mm do 38 mm. Modyfikacja ta pozwoliła na wprowadzenie bardziej kompaktowej tylnej osłony termicznej zintegrowanej z korpusem bryły motocykla. Celem ograniczenia emisji spalin wprowadzono 4 sondy lambda, po jednej na każdy cylinder, co pozwoliło na bardziej precyzyjną kontrolę ilości wtryskiwanego paliwa.

Innowacje

Wszystkie modele Streetfighter V4 z gamy 2021 wyposażone będą w nowe, samoodpowietrzające się pompy hamulcowe oraz sprzęgła identyczne z tymi, które zastosowano po raz pierwszy w Ducati Superleggera V4.

Korpus nowych pomp został zaprojektowany w konfiguracji, która umożliwia „naturalne” odpowietrzanie, eliminując w ten sposób potrzebę interwencji w system w przypadku obecności powietrza w układzie.
Całą gamę modeli Streetfighter V4 na rok 2021, w tym kolorystykę “Dark Stealth” dla wersji „S”, można już zamawiać u dealerów Ducati i będzie ona dostępna już od listopada 2020 roku. 

Więcej informacji znajdziesz tutaj!

Galeria zdjęć 

KOMENTARZE