fbpx
A password will be e-mailed to you.

Ducati prezentuje najmocniejszego Monstera. W klasie power nakedów robi się coraz ciaśniej.

Sercem nowego Ducati Monstera 1200 jest silnik Testastretta 11° DS, L-twin z czterema zaworami na cylinder, chłodzony cieczą, z desmodromicznym rozrządem. To jednostka już stosowana w innych maszynach Ducati, ale do każdej trochę inaczej ustawiona. Silnik Monstera 1200 osiąga moc 135 KM przy 8750 obr./min. 1200 S ma o 10 KM więcej. Podobnie jest z momentem obrotowym. Monster 1200 kręci 118 Nm przy 7250 obr./min., a ten z literą S – 124,5 Nm.


REKLAMA

Silnik jest elementem konstrukcyjnym ramy umocowanej do głowic cylindrów. Za sterowanie przepustnicą odpowiada system Ride-by-Wire. Nie ma linki łączącej rollgaz z przepustnicą. Elektryczny sygnał idzie drogą kablową, a działaniem silnika sterują elektroniczne elementy w zależności od jednego z trzech wybranych trybów pracy. Jest oczywiście tryb sportowy – ten oczywiście kusi najbardziej, ale jest również spokojniejszy turystyczny i nastawiony na szybkie starty spod świateł – miejski.

Nowy Ducati Monster 1200 jest oczywiście naszpikowany elektroniką. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dba Ducati Safety Pack, w standardzie mamy ośmiostopniowy system kontroli trakcji i ABS.


REKLAMA



REKLAMA


A jeśli chodzi o urodę – zobaczcie zdjęcia.

KOMENTARZE


REKLAMA