fbpx
A password will be e-mailed to you.

To już oficjalna wiadomość. Długo oczekiwany Ducati Panigale 899 wyjeżdża na drogi.

Dwa lata po rewolucyjnym 1199 Panigale Ducati oficjalnie prezentuje nowy sportowy motocykl o mniejszej pojemności silnika, który ze starszym bratem dzieli wiele rozwiązań technicznych oraz design. Ducati określa 899 jako Supermid (słowo stworzone na wzór Superbike i Supersport; mid – to klasa średnia, zarówno pod względem pojemności, jak i masy).


REKLAMA

Panigale 899 wyposażono w nowy silnik Superquadro o pojemności 898,5 ccm. Nazwa jednostki napędowej nawiązuje do stosunku średnicy cylindra do skoku tłoka – dosłownie ”nadkwadratowy„, po polsku powiedzielibyśmy: silnik krótkoskokowy (skok tłoka jest krótszy niż średnica cylindra). Większość silników motocyklowych to jednostki krótkoskokowe, ale rzadko spotyka się takie proporcje: średnica x skok – 100 mm x 57,2 mm. Dwucylindrowy L-twin jest jednocześnie elementem samonośnej konstrukcji nadwozia. Ducati 899 Panigale nie ma tradycyjnej ramy, dzięki czemu możliwa była redukcja jego masy – bez płynów waży 169 kg.

Chłodzony płynem silnik generuje 148 KM przy 10 750 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy to 99 Nm przy 9000 obr/min. Oprócz innej średnicy i skoku tłoka niemal wszystko w tym silniku jest podobne do rozwiązań zastosowanych w 1199 Panigale.

Również z zewnątrz 899 podobny jest do 1199. Na pierwszy rzut oka jedyna różnica to podwójny wahacz w tylnym zawieszeniu.


REKLAMA



REKLAMA


Nowy Ducati nafaszerowany jest elektroniką, ma chyba wszystkie możliwe wodotryski, które dbają o bezpieczeństwo oraz pozwalają na dostosowanie motocykla do warunków na drodze i do naszych upodobań i możliwości

1199 Panigale był rewolucyjny, lecz drogi. 899 jest przeznaczony dla tych, którzy oczekują rewolucji, ale nie chcą za nią płacić zbyt drogo.

KOMENTARZE

REKLAMA