Recall by Ton-Up Garage Pierwszy z BMW w tym towarzystwie (licząc „od dołu”) to 'Recall’ wykonany przez Ton-Up Garage, który uplasował się na dziewiątej pozycji. Chwalony za swój oldschoolowy czar i przepiękne klasyczne malowanie, ten motocykl pochodzący z Portugalii ponownie znalazł się w rękach rodziny, która miała go dziesiątki lat wcześniej. To co dziś widzimy […]

Recall by Ton-Up Garage

 'Recall' by Ton-Up Garage

Pierwszy z BMW w tym towarzystwie (licząc „od dołu”) to 'Recall’ wykonany przez Ton-Up Garage, który uplasował się na dziewiątej pozycji. Chwalony za swój oldschoolowy czar i przepiękne klasyczne malowanie, ten motocykl pochodzący z Portugalii ponownie znalazł się w rękach rodziny, która miała go dziesiątki lat wcześniej. To co dziś widzimy powstało po gruntownym remoncie, podczas którego usunięto nawarstwiającą się przez lata rdzę i inne skutki zaniedbania, ma teraz dyskretne przeróbki jak nowe błotniki, customowy wydech i niską kierownicę.

Voltron by ER Motorcycles

'Voltron' by ER Motorcycles

Na piątym miejscu znalazł się „Voltron”, dzieło ER Motorcycles, słoweńskiego warsztatu, który zdobył reputację jako jedna z najszybciej wschodzących gwiazd na customowej scenie. Nazwany imieniem gigantycznego robota ze starej telewizyjnej kreskówki, 'Voltron’ został opisany jako „zmyślny retro-futurystyczny ekstrakt stylów i epok. Jest mieszanką klasycznych części BMW, w tym ramy R 69 S z 1964 r., silnika i przodu z R 80 oraz klasycznego zbiornika 'Toaster’. W rękach większości budowniczych efekt mógłby być strasznie bałaganiarski, ale ten jest dziwnie dobry.”

BMW R1200S by Café Racer Dreams

BMW R1200S by Café Racer Dreams

Na drugim miejscu w Bike EXIF 2014 Custom Motorcycle Awards znalazł się BMW R 1200 S wykonany przez Café Racer Dreams, który po półrocznym podliczeniu wyników w czerwcu plasował się na czele rankingu. „No i nadal tu jest, generując rwący potok sieciowego ruchu” – piszą wydawcy. „Egzoszkielet z siatki i apokaliptyczny wygląd musi z tym mieć coś wspólnego, ale niezłe wykonanie również, jak np. całkowicie nowa tylna rama podsiodłowa czy samo siedzenie oraz regulowane zawieszenie Öhlins z przodu i z tyłu.”

NURBS by Krugger BMW K1600

'NURBS' by Krugger BMW K1600

Najwyższą nagrodę na 2014 r. zdobył budzący grozę NURBS, wykonany przez Kruggera. NURBS narodził się wcześniej jako naszpikowany nowoczesną technologią sześciocylindrowy BMW K 1600 GT, z siedmioma komputerami, wieloma programami jazdy i adaptacyjnymi głównymi światłami. To nie jest motocykl, który ktokolwiek odpowiedzialny zechciałby customizować, ale dla Freda 'Kruggera’ Bertranda ten K 1600 był tylko kolejnym wyzwaniem i dał temu Belgowi jego drugie Mistrzostwo Świata AMD.

„Nadwozie Art Deco nie wyglądałoby niestosownie w kolejnej odsłonie filmu 'Tron’, a rzędowy sześciocylindrowy silnik został umieszczony w kompletnie nowej ramie. Przednie zawieszenie Duolever także zostało mocno zmodyfikowane, pozostawiono jedynie oryginalny amortyzator.” – opisywał ten motocykl Chris Hunter. „No a dziwaczna nazwa 'NURBS’? To skrót od 'Non-Uniform Rational B-spline’, czyli matematycznie opisanych obiektów, używanych przez inżynierów podczas modelowania różnych form powierzchni, przy projektowaniu samochodów czy statków. To prawdziwy dowód mistrzostwa w świecie konstruktorów customowych motocykli i godny zwycięzca naszego corocznego Bike of the Year.”

 

Top Ten Bike of the Year 2014

1. ?NURBS? by Krugger BMW K1600

2. BMW R1200S by Café Racer Dreams

3. ?Senna Tribute? by Marcus Walz

4. Magpul ?Ronin? Buell,

5. ?Voltron? by ER Motorcycles

6. ?Tramontana? Triumph Scrambler

7. ?Urban Cavalry? by Rough Crafts

8. Mule Triumph Café Roadster

9. ?Recall? by Ton-Up Garage

10. Roland Sands x Indian ?Track Chief?

KOMENTARZE