fbpx

Czy nam się to podoba czy nie, systemy multimedialne, to nieodłączny element niemal każdego motocykla od klasy średniej w górę. Skoro więc inteligentne wyświetlacze są już montowane w motocyklach to warto zrobić z nich użytek.

Co prawda z większością z nich, można połączyć się za pomocą smartphonowych aplikacji, ale sęk w tym, że każdy system, toleruje inną, lub nie umożliwia wykorzystania pełni technologicznych dobrodziejstw użytkownikom telefonów z Androidem lub IOS. W praktyce okazuje się więc, że systemy te są mocno niedoskonałe. Z sensownym, zdaje się, rozwiązaniem wyszedł w końcu Continental. Pakiet usług Continental.cloud został zaprojektowany jako produkt uniwersalny, oferujący użytkownikowi znacznie więcej niż tylko wyświetlanie SMS czy połączeń. Przede wszystkim, jego największą zaletą jest uniwersalność. Nie wymaga ona specjalnego dostosowania motocykla – aplikacje instaluje się na telefonie i działa z każdym systemem multimedialnym na rynku. Oprócz standardowych funkcji takich jak nawigacja, informacje o połączeniach, sms, czy odtwarzaczu muzycznym, oferuje także chmurę, w której można zapisać dane naszego przejazdu. Najciekawszym rozwiązaniem jest jednak E-Horizon. Funkcja na podstawie systemów wspomagających lub kamer (więc jest to oczywiście technologia rozwojowa), bada stan, i charakterystykę nawierzchni oraz geometrię drogi, więc może ostrzec o niskiej przyczepności, ryzyku aquaplanningu lub, zapewne w przyszłości dzięki kamerom – o ostrych i niebezpiecznych zakrętach. 


REKLAMA

O ile E-Horizon jest funkcją, na którą zapewne będziemy musieli trochę poczekać, tak koncepcja jednej, uniwersalnej aplikacji do wszystkich motocykli jest naprawdę atrakcyjna i dostępna już dziś. Po pierwsze, ze względu na wygodę użytkowania, po drugie na potencjalną oszczędność. Producenci motocykli nie będą musieli opracowywać swoich aplikacji – wystarczy tylko stworzyć system multimedialny, a i to nie jest oczywiste. Continental ma w swojej ofercie gamę takich urządzeń – MultiViu Sports Plus z ekranami w rozmiarach od 4,7″ do 7″. Kto wie, być może Continental niebawem stanie się dostawcą inteligentnych rozwiązań dla motocykli, tak jak to się stało w przypadku Boscha i systemów bezpieczeństwa. Jak już wiemy, wyszło to na dobre, bo dziś są to rozwiązania dopracowane i rozsądne cenowo.

KOMENTARZE


REKLAMA

Polecane artykuły
Ducati Panigale V2 w końcu zerwało z łatką "biedniejszej Panigale",…
„To wszystko już było”, można by rzec, patrząc na znakomitą…