Chyba wszyscy wiemy jak istotną rolę w sporcie (i nie tylko) pełnią opony motocyklowe. Odpowiednia trakcja, czucie motocykla i bezpieczeństwo – to tylko część z zadań, którym musi sprostać guma. Na torze, opona ma zdecydowanie więcej roboty niż w trakcie zwykłej jazdy, ale to tym przecież doskonale wiecie.

Niejednokrotnie osoby, które nie są wkręcone w świat wyścigów motocyklowych zastanawiają się dlaczego raptem po kilkunastu kółkach opony nadają się do wrzucenia. Wszystko zależy od perspektywy. Sam zobacz jak ciężką pracę wykonuje przednia opona w motocyklu Pramac Racing. Francesco Bagnaia nie oszczędzał gum, a były to tylko testy przed wyścigami. Co musi się dziać z gumą podczas wyścigu? 

Poza tym, na filmie doskonale widać pracę zawieszenia w motocyklu sportowym. Tor wydaje się równy jak stół, mimo wszystko przedni zawias ma co robić. Szczególnie dobrze to widać w trakcie hamowania i przyspieszania.

KOMENTARZE