BMW Motorrad wprowadza na rynek nową wersję swego flagowego turystyka K 1600GTL z przydomkiem Exclusive.

Opisywaliśmy już w Świecie Motocykli „zwykły” BMW K 1600GTL. Nie będziemy więc rozwodzić się nad tym, co w jego „wyjątkowej” wersji jest wspólne z tamtym modelem.


REKLAMA

Zobacz także:
Jeździliśmy BMW K 1600GTL | Arystokrata szos

BMW K 1600GT/GTL | Kosmiczne dwa w jednym

Nowa jest antena. To nie żart. Jest to pierwsza na świecie antena radiowa, w postaci cienkiej warstwy pokrywającej wieko tylnego kufra. Ma ona zapewnić najlepszy możliwy odbiór stacji radiowych, a przy okazji dodatkowo poprawiać wygląd motocykla. Nie widać tego na zdjęciach, ale powiedzmy, że wierzymy na słowo.

Zmiany nastąpiły również w kokpicie, który otrzymał nowy wygląd zestawu wskaźników i dodatkowe chromowane panele. Same wskaźniki zyskały dodatkowe funkcje.

Nowe siodło ma zapewniać większy komfort pasażerowi. Więcej miejsca do siedzenia, podgrzewanie kanapy oraz podłokietniki – na BMW K 1600GTL Exclusive nie podróżuje się w pozycji „plecaczka”.

K 1600GTL Exclusive uruchamia się bez kluczyka, wystarczy że kierowca ma przy sobie moduł sterujący centralną blokadą motocykla. Został też wyposażony w system Hill Start Control, który ułatwia ruszanie na wzniesieniu pod górę. To bardzo przydatne, bo przecież motocykl waży z płynami 360 kg, a jego całkowita dopuszczalna masa to 560 kg, więc start pod górę może nie być łatwy.

Oprócz tego nowe są jeszcze światła LED do jazdy dziennej oraz wykończenie czterema warstwami lakieru najwyższej jakości.

Nie znamy jeszcze polskiej ceny BMW K 1600GTL Exclusive, ale można przypuszczać, że będzie to ok. 100 tys. zł, skoro „zwykły” K 1600GTL kosztuje 94 700 zł.

KOMENTARZE

REKLAMA