Pięć przedprodukcyjnych egzemplarzy elektrycznego skutera BMW C evolution jeździ w czasie Igrzysk Olimpijskich ulicami Londynu. To pierwszy uliczny test tego modelu. Zgodnie z obietnicą Świat Motocykli przedstawia więcej zdjęć i informacji.

Dwa zadania projektantów

Głównym przeznaczeniem e-skutera mają być dojazdy z peryferii do centrum dużych miast. Przed projektantami postawiono dwa zadania: elektryczny skuter powinien mieć podobne osiągi jak maxi skuter z napędem spalinowym oraz jak najdłuższy zasięg w realnych warunkach użytkowania.

Zadania wykonane

C evolution może rozpędzić się do 120 km/h, a na całkowicie naładowanym akumulatorze ma przejeżdżać do 100 km.

Ciekłokrystaliczny panel zamiast zegarów

Wszystkie informacje (o prędkości, stanie baterii, czasie ładowania itp.) wyświetlane są na kolorowym, wielofunkcyjnym panelu TFT.

Tankowanie prądu

Skuter wyposażony jest w urządzenie ładujące, które umożliwia naładowanie akumulatorów zarówno z domowego gniazdka, jak i na stacji ładującej dla samochodów. Pełne ładowanie ma trwać zaledwie 3 godziny.

Od silnika przez wahacz do tylnego koła

Chłodzony płynem silnik jest umieszczony z tyłu obudowy akumulatora i zintegrowany z wahaczem. Napęd przenoszony jest za pomocą paska zębatego do tylnego koła pasowego. Stąd moc jest przenoszona na tylne koło za pośrednictwem przekładni planetarnej.

Chłodzony płynem silnik jest umieszczony z tyłu obudowy akumulatora i zintegrowany z wahaczem. Napęd przenoszony jest za pomocą paska zębatego do tylnego koła pasowego. Stąd moc jest przenoszona na tylne koło za pośrednictwem przekładni planetarnej. Chłodzony płynem silnikjest umieszczonyz tyłuobudowyakumulatoraizintegrowany zwahaczem.Napęd przenoszony jest za pomocą paska zębatego do tylnego koła pasowego. Stądmocjest przenoszona natylnekołoza pośrednictwemprzekładni planetarnej.

Układ hamulcowy z ABS

Skuter ma z przodu podwójne hamulce tarczowe o 270-milimetrowej średnicy i dwutłoczkowe zaciski. Z tyłu jedna tarcza o średnicy 270 mm i 2-tłoczkowy zacisk. Bezpieczeństwo zapewnia ABS. Ważący zaledwie 700 gramów dwukanałowy ABS pozwala na osobną regulację hamulców przednich i tylnych.

Skuter ma z przodu podwójne hamulce tarczowe o 270-milimetrowej średnicy i dwutłoczkowe zaciski. Z tyłu jedna tarcza o średnicy 270 mm i 2-tłoczkowy zacisk. Bezpieczeństwo zapewnia ABS. Ważący zaledwie 700 gramów dwukanałowy ABS pozwala na osobną regulację hamulców przednich i tylnych.Skuter ma z przodupodwójnehamulcetarczoweo270-milimetrowejśrednicy itłoczkowezaciski.Z tyłujednao średnicy270mm i2-tłoczkowy zacisk. Bezpieczeństwo zapewnia ABS.Ważący zaledwie700gramów dwukanałowyABSpozwala na osobnąregulacjęhamulcówprzednich i tylnych.

Zwinność dzięki niskiemu środkowi ciężkości

BMW C Evolution

E-skuter BMW nie ma ramy w tradycyjnym rozumieniu. Podstawą konstrukcji jest skrzynkowa obudowa akumulatora wykonana z lekkich stopów. Dzięki dużej wadze baterii pojazd ma  bardzo nisko położony środek ciężkości. To zaś ma wpływać na stabilną jazdę przy dużych szybkościach i zwinność w ruchu miejskim.

Ultralekkie opony

Aby zmniejszyć opory toczenia, a tym samym możliwie najbardziej efektywnie wykorzystać energię, skuter ma lekkie opony Metzeler Feelgreen 120/70 R15 z przodu i 160/60 R15 z tyłu. Dzięki specjalnie zaprojektowanym rowkom bieżnika opory toczenia zostały zredukowana o 25 procent w porównaniu do opon Metzeler Feelfree.

Aby zmniejszyć opory toczenia, a tym samym możliwie najbardziej efektywnie wykorzystać energię, skuter ma lekkie opony Metzeler Feelgreen 120/70 R15 z przodu i 160/60 R15 z tyłu. Dzięki specjalnie zaprojektowanym rowkom bieżnika opory toczenia zostały zredukowana o 25 procent w porównaniu do opon Metzeler Feelfree. Aby zmniejszyć opory toczenia, a tym samym możliwie najbardziej efektywnie wykorzystać energię, skuter ma lekkie opony Metzeler Feelgreen 120/70 R15 z przodu i 160/60 R15 z tyłu. Dzięki specjalnie zaprojektowanym rowkom bieżnika opory toczenia zostały zredukowana o 25 procent w porównaniu do opon Metzeler Feelfree.

KOMENTARZE

REKLAMA