fbpx
A password will be e-mailed to you.

 Mimo tego, że wielokrotnie był narażony na poważne uszczerbki na zdrowiu i życiu, pozostał do końca niepokonany. Jego urok, poczucie humoru, a przede wszystkim przystojny wygląd, sprawiły, że zjednał on sobie miliony fanów na całym świecie. Był on typem mężczyzny, z którym każda kobieta chciała być, a każdy mężczyzna chciał być nim. Jak mówił o nim jeden z […]

 Mimo tego, że wielokrotnie był narażony na poważne uszczerbki na zdrowiu i życiu, pozostał do końca niepokonany. Jego urok, poczucie humoru, a przede wszystkim przystojny wygląd, sprawiły, że zjednał on sobie miliony fanów na całym świecie. Był on typem mężczyzny, z którym każda kobieta chciała być, a każdy mężczyzna chciał być nim.

Advertisement

Jak mówił o nim jeden z komentatorów sportowy Murray Walker- ” pewne rzeczy, które wiem na temat Barrego, zdecydowanie zachowam dla siebie. Mogę powiedzieć tyle, że jego kontakty z kobietami były spektakularne, dramatyczne i niezwykle intensywne, a do tego bardzo częste”.

W swojej karierze zawodowej mógł pochwalić się między innymi dwukrotnym mistrzostwem świata Grand Prix w latach 1976-1977. Zacięta rywalizacji i pościg z Kennym Robertsem przeszedł do historii i długo zajmowała miejsce na językach miłośników wyścigów motocyklowych. Zainteresowanie Barrym oraz zjednanie sobie miliony fanów to zasługa jego kolorowej i barwnej postaci. Kiedy poszukać w mediach jak wówczas o nim pisano, znajdziemy głównie takie określenia jak: imprezowicz, podrywacz, szczery i bardzo impulsywny. Co ciekawe plotki mówią, że miał on wywierconą dziurę w kasku, aby móc zapalić papierosa tuż przed samym startem. Z kolei zaraz po wyścigu często spotykany był w towarzystwie whiskey. To właśnie dzięki jego osobowości media zaczęły interesować się wyścigami motocyklowymi, a dzięki temu spopularyzowano sporty motocyklowe, chociażby Grand Prix.

W swoich zmaganiach na torach dwukrotnie uległ poważnemu wypadkowi. Do pierwszego wypadku doszło w 1975 roku w Dayton 200, wówczas zablokowało mu się tylne koło przy prędkości 170 km/h, szarpnęło nim gwałtownie i stracił kontrolę nad motocyklem. Zdumiewające było to, że nie stracił nawet przytomności. Konsekwencją tego spotkania z asfaltem była rozwalona lewa nowa, rozbite udo, złamane sześć żeber, nadgarstek oraz obojczyk. Podobno zaraz po przebudzeniu w szpitalu Barry poprosił o papierosa. Kolejny wypadek w 1982 roku praktycznie przekreślił jego szanse na kolejne mistrzostwa i zdobywanie nagród. Po wypadkach, z którymi przyszło mu się zmierzyć, postanowił zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Skutkiem czego była produkcja pierwszych ochraniaczy na plecy dla motocyklistów, projektu samego Barry’ego, które rozdawał swoim rywalom przed startem.

Advertisement

Swoją przygodę z motocyklami zakończył w 1984 roku, jednak zapał i pasja do jednośladów sprawiła, że zrezygnował tylko praktycznie, ponieważ w teorii postanowił podjąć prace jako komentator wyścigów.

KOMENTARZE