fbpx
A password will be e-mailed to you.

Dlaczego Supersport REKLAMA Dlaczego prezentujemy motocykle Supersport? Ponieważ właśnie skończył się sezon wyścigowy w klasach Superbike i Supersport. Dlaczego więc nie wybraliśmy mocniejszych i szybszych litrowych maszyn klasy Superbike (to również seryjne nieco zmodyfikowane motocykle)? Ponieważ kibicujemy  lubelskiemu zepołowi Bogdanka PTR Honda, dzięki któremu polscy zawodnicy, Paweł Szkopek, Andrzej Chmielewski i Adrian Pasek ścigali się […]

Dlaczego Supersport

Supersport start


REKLAMA

Dlaczego prezentujemy motocykle Supersport? Ponieważ właśnie skończył się sezon wyścigowy w klasach Superbike i Supersport. Dlaczego więc nie wybraliśmy mocniejszych i szybszych litrowych maszyn klasy Superbike (to również seryjne nieco zmodyfikowane motocykle)? Ponieważ kibicujemy  lubelskiemu zepołowi Bogdanka PTR Honda, dzięki któremu polscy zawodnicy, Paweł Szkopek, Andrzej Chmielewski i Adrian Pasek ścigali się w Mistrzostwach Świata Supersport. Kibicujemy też teamowi Suzuki GRANDys duo, w którym w klasie Supersport startuje Daniel Bukowski.

Honda CBR600RR

Sam Lowes

Przed kilku laty seryjny egzemplarz testował dziennikarz Świata Motocykli Szymon Dziawer i tak opisał swoje wrażenia: „Pozycja za kierownicą należy do wygodniejszych w tej klasie. Zdecydowanie bardziej odprężona od Yamahy R6, czy maleńkiej Kawasaki ZX-6R. CBR-kę można bardzo głęboko złożyć w zakręt bez obaw przytarcia seryjnymi podnóżkami. Zawieszenie zestrojone na ustawieniach fabrycznych daje spore pole do popisu, nawet podczas jazdy po torze, ale przede wszystkim wybacza masę błędów.”

Dzięki temu modelowi Honda zajęła pierwsze miejsce w kategorii producentów w mistrzostwach World Supersport.

Honda CBR600RR

CBR600RR napędzana jest 4-cylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 599 ccm. Moc maksymalną 120 KM osiąga przy 13500 obr./min.

Jules Cluzel

Hondą CBR600RR jeździ wicemistrz świata Jules Cluzel.

Kawasaki ZX-6R

Sofuoglu

Na tym motocyklu Kenan Sofuoglu wywalczył tytuł mistrza świata w klasie Supersport.

ZX-6R

Na zdjęciu ZX-6R, model 2013, który ma silnik o pojemności 636 ccm, przekraczającej ograniczenia wyścigowej klasy Supersport. Nadal więc będzie dostępna wersja z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 599 ccm, o maksymalnej mocy 128 KM przy 14000 obrotów na minutę.

 

Fot. Kawasaki

SofuogluFot. Kawasaki

Triumph Daytona 675

Daytona 675

W Mistrzostwach World Supersport przeważają motocykle Hondy i Kawasaki. Tylko pięciu zawodników, w tym dwóch z zespołu Power Team by Suriano, Alex Baldolini i Vittorio Iannuzzo dosiada maszyn Triumph Daytona 675. O tym, że te motocykle skutecznie rywalizują z japońską koalicją, świadczą miejsca w klasyfikacji generalnej: Baldolini – 7, Iannuzzo – 9.


REKLAMA



REKLAMA


Daytona 675

Brytyjski motocykl napędzany jest 3-cylindrowym, rzędowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 675 ccm. Jednostka osiąga maksymalną moc 125 KM przy 12,500 obr/min.

 

Fot. Triumph

Daytona 675Fot. Triumph

Yamaha YZF R6

YZF R6

Dziewięciu zawodników dosiadało Yamahy YZF R6 w minionym sezonie Mistrzostw Świata Supersport. Najlepszy z nich Andrea Antonelli zajął 10 miejsce. W klasyfikacji generalnej producentów japońska firma uplasowała się na czwartym miejscu.

 

Fot. Yamaha

YZF R6Fot. Yamaha

Yamahę napędza rzędowy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 599,4 ccm. Moc maksymalna 124 KM przy 14500 obr/min.

Suzuki GSX-R600

Daniel Bukowski

W World Supersport Championship na Suzuki GSX-R600 startował tylko jeden kierowca. Stuart Voskamp zajął 32 miejsce. Ale na takim motocyklu Daniel Bukowski z Suzuki GRANDys duo zajął 5 miejsce w mistrzostwach Europy na torze w Albacete.

 

Fot. Suzuki Motor Poland

GSX-R600Fot. Suzuki Motor Poland

Ten model ma 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 599 ccm. Maksymalną moc 126 KM uzyskuje przy 13500 obr/min.

KOMENTARZE

REKLAMA