fbpx
A password will be e-mailed to you.

Jedno z największych na świecie czasopism motocyklowych, brytyjski tygodnik Motorcycle News przyznał nagrody za 2013 rok. Tytuł producenta roku otrzymało BMW Motorrad, motocyklem roku został BMW R 1200GS.

Producent roku 2013: BMW Motorrad

BMW Concept Ninety


REKLAMA

Dziennikarze MCN podkreślają, że to nie tylko z okazji 90-lecia marki przyznali tę nagrodę. Wrażenie robi na nich także szeroka gama modeli oraz imponująca sprzedaż motocykli BMW na całym świecie.

Do głównych tegorocznych osiągnięć firmy zaliczają premierę pierwszego chłodzonego wodą boksera napędzającego motocykl R 1200GS (motocykl roku). BMW wyznacza również granice w zakresie osiągów zdumiewającym motocyklem HP4. Wchodzi również na zupełnie nowe obszary – wypuszczając elektryczny skuter C Evolution.

Zdaniem MCN – BMW w ciągu ostatnich trzech lat nieustannie emocjonuje brytyjskich motocyklistów: R 1200GS, HP4, F 800GS Adventure, skutery serii C oraz K 1600GT Sport to tegoroczne premiery, a do tego jeszcze Concept Ninety, który zachwycił całą motocyklową społeczność.

Bezpośrednim rywalem w walce o tytuł producenta roku był brytyjski Triumph.

Motocykl roku 2013: BMW R 1200GS

BMW Motorrad zostało laureatem reddot award za R 1200 GS

Phil West, redaktor naczelny MCN: Nie da się zakwestionować faktu, że nowy GS natychmiast wyprzedził o klasę swoich rywali. Jest konserwatywny i bardzo wygodny, a z dodatkowymi akcesoriami staje się wręcz luksusowy. Na zegarach widać wszystko, co trzeba, bez zbędnego bałaganu. Przyciski sterowania są intuicyjne, wyrafinowane i przyjemne w użyciu. Lusterka, regulacja szyby i wszystko inne – po prostu działa. Ale tego wszystkiego należy się po prostu spodziewać.

Tym, co zaskakuje w nowym BMW R 1200GS, jest wigor podczas jazdy. To tak jakby starszy gość w kapeluszu i z laseczką przemienił się nagle w nastolatka: zyskał energię, zwrotność, lekkość, zwinność.

Najlepszy motocykl turystyczny: Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

W warunkach ostrej konkurencji Yamaha FJR 1300 we wszystkich trzech wersjach znakomicie daje sobie radę. Z jednej strony oferuje wygodę i duże możliwości załadunku, z drugiej – nie traci swej ostrości i pozwala jeździć po każdej drodze.

Zobacz także: Yamaha FJR 1300 | CyFJRyzacja

Najlepszy naked klasy średniej: Triumph Street Triple

Triumph Street Triple

Obie wersje Triumpha Street Triple (standardowa i R) odniosły ogromny sukces rynkowy. Regularne odświeżanie modelu utwierdziło go na pozycji najpopularniejszego nakeda na Wyspach, a model 2013 mocno się do tej dominacji przyczynił.

Fot. Triumph

Triumph Street TripleFot. Triumph

Najlepszy naked: Aprilia Tuono V4R

Aprilia Tuono V4R

Kiedy Aprilia po raz pierwszy zdjęła owiewki z RSV1000R i przekształciła go w Tuono, zrewolucjonizowała rynek hardkorowych nakedów. Dekadę później modelem V4R zdominowała zapoczątkowaną przez Tuono klasę agresywną mocą, bogactwem wyjątkowej elektroniki i zabójczym wzornictwem.

Fot. Piaggio Group

Aprilia Tuono V4RFot. Piaggio Group

Najlepszy motocykl sportowy: BMW HP4

BMW HP4

Mocny faworyt zespołu testowego MCN – BMW S 1000RR z 2012 r. wydawał się nie do pobicia. Tymczasem rok później BMW zaprezentowało HP4, produkt ostatecznej ewolucji superbike’ów, który wręcz zdmuchnął własnego lidera. HP4 już nawet nie rządzi, on zdominował tę klasę motocykli. Jedynie niezwykle drogi Ducati 1199 Panigale R trzyma się blisko na drugiej pozycji.

Fot. BMW Motorrad

BMW HP4Fot. BMW Motorrad

Najlepszy motocykl sportowy klasy średniej: Triumph Daytona 675R

Triumph zaprezentował Daytona 675 na 2013 rok

Kiedy Triumph po raz pierwszy zaprezentował motocykl supersport z trzycylindrowcem o pojemności 675 ccm, zepchnął w cień tradycyjne „sześćsetki”, i to odczuwa się do dziś [ta uwaga dziennikarzy MCN zapewne odnosi się do rynku brytyjskiego – and]. Podobnie jak Strret Triple firma ciągle ulepsza model Daytona, który (zwłaszcza w wersji R) jest nie do pobicia. Spełnia potrzeby zarówno zawodników na torach, jak i szosowych motocyklistów, zapewnia równowagę i kontrolę, a także względny komfort i elastyczność silnika w jednym, eleganckim opakowaniu.

Najlepszy cruiser: Moto Guzzi California

O Moto Guzzi California 1400 przeczytacie w numerze 6/2013 Świata Motocykli


REKLAMA



REKLAMA


Tradycja jest dziś mocnym narzędziem marketingowym. Moto Guzzi wyłożyło asa w postaci nowej Californii i zgarnęło pulę w swojej kategorii dzięki znakomitemu połączeniu stylu i kultowej marki z nowoczesnym silnikiem, podwoziem i pakietem elektroniki.

Fot. PSP Świderek

O Moto Guzzi California 1400 przeczytacie w numerze 6/2013 Świata MotocykliFot. PSP Świderek

Najlepszy turystyczny enduro: BMW R 1200GS

BMW R 1200 GS

Jeden z najlepiej rozpoznawalnych motocykli na świecie. Wybór podróżników i weekendowych turystów, nadaje się także do codziennych dojazdów. BMW R 1200GS model 2013 został mocno odnowiony. Mówi się przede wszystkim o nowym silniku typu bokser chłodzonym wodą, ale to nie powinno usuwać w cień pozostałych innowacji i ulepszeń, szczególnie najbardziej wszechstronnego systemu kontroli trakcji, jaki kiedykolwiek mieliśmy w motocyklu. Ten system znakomicie sprawdza się zarówno off-road, jak i na szosie. Warto też zwrócić uwagę na opcjonalny system elektronicznej regulacji zawieszenia. Wszystko to czyni z BMW R 1200GS motocykl uniwersalny.

Najlepsza „stodwudziestkapiątka”: Rieju RS3 125 LC

Rieju RS3 125

Rieju produkuje teraz świetne motocykle, a jednym z nich jest wyposażony w silnik Yamaha-Minarelii RS3. To niedroga i atrakcyjna sportowa „stodwudziestkapiątka”, która spodoba się zarówno nowym, jak i doświadczonym motocyklistom.

Najlepszy motocykl do 500 ccm: Honda CBR500R

Honda CBR 500R

Rodzina pięćsetek Hondy zabłysnęła na rynku, osiągając w 2013 r. duży sukces. Na czele trojaczków uplasowała się sportowa CBR50R, która łączy atrakcyjną stylistykę z elastycznym silnikiem, niewielkimi kosztami użytkowania i przystępną ceną. Równie istotne są powszechne opinie, że to idealny wybór na pierwszy duży motocykl, że to znakomita opcja, gdy chcemy się przesiąść na coś skromniejszego z wypasionej maszyny, że jest świetna do codziennych dojazdów i wreszcie, że nadaje się również do poszukiwania weekendowych emocji.

Fot. Honda

Honda CBR 500RFot. Honda

Najlepszy skuter: BMW C 600 Sport

BMW C 600 Sport

BMW nie ogranicza się do produkcji motocykli sportowych i turystycznych enduro. Poszerzenie gamy produktów o skutery przyniosło zwycięstwo także w tym segmencie rynku, a obok skuterów z napędem spalinowym pojawił się elektryczny C Evolution.

Fot. PSP Świderek

BMW C 600 SportFot. PSP Świderek

Najlepszy motocykl retro: Honda CB 1100

Na testowe jazdy nowej CB 1100 Honda zaprosiła dziennikarzy do Walencji (Hiszpania)

Łatwo można odrzucić doskonałą Hondę CB 1100 oczywistym argumentem, że każdy producent musi mieć w swojej ofercie jakiś motocykl w stylu retro, ale to byłaby krzywdząca opinia. CB 1100 jest nie tylko motocyklem stworzonym od podstaw, ale Japończycy zrobili to, na co nie odważyło się wielu producentów. Nie poszli na łatwiznę w postaci chłodzonego cieczą silnika, który z łatwością spełniałby normę Euro3. Zaprojektowali silnik chłodzony powietrzem, który bardziej pasuje do motocykla w stylu retro.

Fot. Honda

Testujemy Hondę CB 1100Fot. Honda

Zobacz także

Top 10 | Najszybsze motocykle seryjne

Fot. Suzuki

Suzuki Hayabusa jeździł z prędkością nawet ponad 300 km/hFot. Suzuki

10 motocykli roku 2013 według Cycle World

Fot. Piaggio Group

Moto Guzzi California 1400 Custom to motocykl, który zachwycił i redaktorów Cycle World, i Ewana McGregora, który wziął udział w jego reklamieFot. Piaggio Group

KOMENTARZE

REKLAMA