fbpx
A password will be e-mailed to you.

Najlepszy cruiser: Indian Chief Classic REKLAMA Wystarczyłoby, że Polaris (właściciel marki) odpowiednio wystylizował swego odrodzonego Indiana – piszą dziennikarze Cycle World. – Ale firma zrobiła znacznie więcej. Dodała fantastyczny pakiet mechaniczny, który z kolei zapewniłby Chiefowi zwycięstwo nawet bez wspaniałego wykończenia motocykla. Moc, której dostarcza V-twin Thunder Stroke 111 jest obfita, a dźwięk brzmi jak […]

Najlepszy cruiser: Indian Chief Classic

Indian Chief Classic


REKLAMA

Wystarczyłoby, że Polaris (właściciel marki) odpowiednio wystylizował swego odrodzonego Indiana – piszą dziennikarze Cycle World. – Ale firma zrobiła znacznie więcej. Dodała fantastyczny pakiet mechaniczny, który z kolei zapewniłby Chiefowi zwycięstwo nawet bez wspaniałego wykończenia motocykla. Moc, której dostarcza V-twin Thunder Stroke 111 jest obfita, a dźwięk brzmi jak czysta muzyka. Ta jednostka napędowa o klasycznym wyglądzie jest umieszczona w wygodnym nadwoziu, które zapewnia stabilną, relaksującą jazdę. Pomyślcie o tym motocyklu jak o dziele sztuki inżynierskiej.

Indian Chief Classic został również Motocyklem Roku 2014 w plebiscycie czytelników Świata Motocykli w kategorii choppery i cruisery.

Zobacz także: Indian – reaktywacja [dużo zdjęć]

Fot. Indian Motorcycles

Indian Chief ClassicFot. Indian Motorcycles

Najlepszy supermoto/enduro: KTM 500 EXC

KTM 500 EXC

Wygrywając trzeci rok z rzędu w tej kategorii KTM stawia konkurentom wyzwanie, by zbudowali maszynę równie niesamowitą jak 500 EXC. Do tej pory nikt tego nie spróbował. Ten dopuszczony do jazdy po drogach publicznych enduro, jest właściwie motocyklem stworzonym do ścigania się. Można nim jeździć prawie wszędzie, gdzie tylko wolno wjechać pojazdem silnikowym – od autostrady po najtrudniejsze bezdroża – poradzi sobie wszędzie ze swoim ponad półlitrowym silnikiem. Nie jest tani, ale – jak to się mówi – wolność nie jest za darmo – piszą w uzasadnieniu dziennikarze Cycle World.

Fot. KTM

KTM 500 EXCFot. KTM

Najlepszy motocykl klasy średniej: Yamaha MT-09

Yamaha MT-09

Cycle World plasuje w tej kategorii bardzo różne motocykle. Kryterium jest pojemność silnika w okolicach 850 ccm.

Dziennikarze magazynu piszą, że coraz więcej motocykli łapie się do tej kategorii, ale w tym roku nic nie było w stanie zagrozić dominacji Yamhy MT-09, która jest prawdziwą gwiazdą. Zabójcza moc rzędowego trzycylindrowca o pojemności 847 ccm i stosunkowo niewielka masa motocykla (188 kg z płynami) sprawiają, że jazda tym motocyklem jest wyjątkowo ekscytująca. Komfortowa pozycja za kierownicą i doskonałe zawieszenie pozwalają używać tę Yamahę zarówno do codziennych dojazdów, jak i do sportowej jazdy. A na dodatek jest całkiem niedrogi [w Polsce Yamaha MT-09 kosztuje od 32 900 zł, jak na nasze zarobki nie jest tania].

Zobacz także: Yamaha MT-09 | Koszmar nocy, postrach dnia

Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Yamaha MT-09Fot. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta

Najlepszy motocykl sportowo-turystyczny: BMW R1200RT

BMW R 1200RT wyposażono w nowy chłodzony cieczą i powietrzem silnik

Trzeba było jakiejś ekstra maszyny, żeby mogła wysadzić BMW K1600GT z najwyższego podium w kategorii motocykli sportowo-turystycznych Cycle World. I taka się znalazła – to BMW R1200RT ze swoim chłodzonym cieczą bokserem. Ten szybki i komfortowy motocykl jest lżejszy od swojego sześciocylindrowego brata, dzięki czemu łatwiej nim manewrować zarówno w garażu, jak i na szosie. A poza tym wyposażony w kufry boczne i opcjonalny kufer centralny oraz znakomite owiewki jest świetnym długodystansowym bagażowym mułem, wyposażonym w elektroniczne systemy zdolne przystosować go do wszelkich warunków panujących na drodze – uzasadniają swój wybór dziennikarze Cycle World.

W plebiscycie czytelników Świata Motocykli BMW R1200RT zajął III miejsce w kategorii motocykli turystycznych.

Zobacz także: BMW R 1200RT kontra Triumph Trophy 1200SE

Fot. BMW

BMW R 1200RT wyposażono w nowy chłodzony cieczą i powietrzem silnikFot. BMW

Najlepszy motocykl standardowy: BMW S1000R

BMW S 1000R - naked ze sportowym zacięciem

Motocykl standardowy to w klasyfikacji Cycle World odpowiednik kategorii naked i classic w naszym plebiscycie Motocykl Roku.

Dzięki bogatej ofercie w kategorii sportowych nakedów można powiedzieć, że właśnie ona staje się nowym standardem – piszą redaktorzy Cycle World. – Dlaczego mamy zadowolić się tylko komfortem i wszechstronnością? BMW ma lepszą ofertę. S1000R zapewnia przyspieszenie superbike’a i ostre, torowe prowadzenie, ma też swoje „cywilne” oblicze – wystarczy nacisnąć kilka przycisków. Bez względu na to, czy chcesz adrenaliny, czy relaksu – elektronika BMW S1000R, zapożyczona z HP4, sprawnie zarządza i jednym, i drugim, wyznaczając najwyższy standard.

Zobacz także: BMW S 1000R | Streetfighter, młodszy brat superbike’a

Fot. BMW


REKLAMA



REKLAMA


BMW S 1000R - naked ze sportowym zacięciemFot. BMW

Najlepszy motocykl motocrossowy: Kawasaki KX450F

Kawasaki KX450F przeszedł drobne modyfikacje na podstawie doświadczeń Ryana Villopoto

Jak dobry jest ten motocykl? Po prostu sprawdź rezultaty, jakie osiąga Ryan Villopoto i jego team Monster Energy Kawasaki w tegorocznej serii AMA Supercross – 7 zwycięstw, 12 podiów i czwarty z rzędu tytuł mistrza. No dobrze, Villopoto jest piekielnie dobry, ale dzięki tej wspaniałej maszynie ma znacznie łatwiejsze zadanie. Bezkompromisowa moc Kawasaki KX450F i jego doskonałe zawieszenie czyni z tego motocykla również doskonałe narzędzie dla nas, zwykłych śmiertelników. Pozostawanie na topie to ciężka praca, ale Kawa na to zasłużyła.

Zobacz także: Crossowe Kawasaki 2014

Fot. Kawasaki

Kawasaki KX450FFot. Kawasaki

Najlepszy motocykl turystyczny: BMW K1600GTL

BMW K 1600GTL

Tutaj luksus spotyka się z osiągami, najnowszą technologią, bezpieczeństwem i przestrzenią bagażową większą niż w niejednym samochodzie. Tysiąc mil w ciągu dnia? Żaden problem – piszą w uzasadnieniu wyboru dziennikarze Cycle World.

To bardzo trudna kategoria, ale BMW K1600GTL utrzymuje się na jej szczycie już czwarty rok. Sekret tego sukcesu to sportowa elegancja nadwozia, kultura pracy rzędowego sześciocylindrowca i miły dla ucha motocyklisty dźwięk tego silnika, gdy wkręci się powyżej 6000 obrotów. Z pojemnymi kuframi, szerokimi owiewkami, elektronicznie sterowanym zawieszeniem, doskonałą dynamiką i ceną 23 950 dolarów (w USA) ten motocykl nie ma konkurentów. Żaden inny nie ma tak szerokich możliwości przemiany z komfortowej kanapy w zwrotną maszynę, która świetnie sobie radzi na bocznych drogach – wystarczy kilka pstryknięć, by wybrać odpowiedni tryb jazdy. Dla turystów, którzy chcieliby, żeby motocykl miał wszystko i jeszcze trochę więcej, nie ma lepszego wyboru.

Fot. BMW

38. BMW K 1600GTLFot. BMW

Najlepszy motocykl szosowy: KTM 1290 Super Duke R

Nowy KTM 1290 Super Duke R nadjeżdża

Kiedy KTM zaprezentował jego prototyp dwa lata temu na targach EICMA w Mediolanie podśmiewaliśmy się, że Austriacy przesadzili, a jednocześnie marzyliśmy, żeby usiąść za kierownicą Super Duke’a R. Nie sądziliśmy jednak, że firma, która od lat specjalizuje się w motocyklach terenowych, zdecyduje się na seryjną produkcję tego agresywnego, supermocnego streetbike’a. Wiele technicznych elementów złożyło się na sukces KTM 1290 Super Duke R, nie tylko V-twin o pojemnności 1301 ccm. Jeden z najlepszych w swojej klasie, czuły ABS i system kontroli trakcji pozwalają oswoić 152 dzikie konie i potężny – 126 Nm – moment obrotowy [takie dane podaje Cycle World, wg danych technicznych na stronie KTM, także amerykańskiej, moc to 132 kW, czyli 180 KM, wartości momentu obrotowego KTM nie podaje, w innych źródłach można znaleźć 144 Nm]. Nadaje się zarówno na tor wyścigowy, jak i do codziennych dojazdów.

Zobacz także: KTM 1290 Super Duke R | Wielki Książę

Fot. KTM

Nowy KTM 1290 Super Duke R nadjeżdżaFot. KTM

Najlepszy turystyczny enduro: KTM 1190 Adventure

KTM 1190 Ad-ven-tu-re

Świetny na długie dystansy dla podróżnika, radzi sobie równie dobrze na twardej nawierzchni, jak i w terenie – na żwirze i błocie. Równie dobrze nadaje się do codziennego użytku – czytamy w uzasadnieniu Cycle World. – Gdy KTM w 2003 r. pokazał światu inspirowanego Rajdem Dakar 950 Adventure, udowodnił, jak dobra może być prawie litrowa bestia do jazdy off road. Przy pomocy modelu 1190 Adventure Austriakom udało się zbudować jeden z najlepszych motocykli szosowych, nie tracąc z pola widzenia możliwości terenowych. Niesamowita elektronika kontroli trakcji pozwala temu motocyklowi na osiągi godne sportowca na asfalcie i za chwilę rajd w trudnym terenie. KTM 1190 Adventure może naprawdę zrobić wszystko i oto właśnie chodzi w tej kategorii motocykli.

Zobacz także:

KTM 990 Adventure | Opinie Świata Motocykli

Ducati Multistrada Granturismo, Honda Crosstourer 1200 DCT, KTM 1190 Adventure, Triumph Tiger Explorer XC | Test 4 turystycznych enduro

Fot. PSP Świderek

KTM 1190 Adventure R kontra Yamaha XT 1200Z Super TénéréFot. PSP Świderek

Najlepszy superbike: Ducati 1199 Superleggera

5. Ducati 1199 Superleggera

Bezkompromisowy motocykl inspirowany maszynami wyścigowymi. Nie było dotąd takiego seryjnego motocykla jak Superleggera – czytamy w uzasadnieniu. – Jego specyfikację czyta się niemal jak tablicę Mendelejewa – magnez, tytan, wolfram, aluminium, węgiel. Rama typu monocoque i kute felgi ze stali magnezowej, niezliczone tytanowe łączniki, wydech i korbowody, z włókna węglowego tylna rama pomocnicza i nadwozie – dzięki temu litrowe Ducati Superleggera waży zaledwie 155 kg (bez płynów). Silnik Superquadro jest również stuningowany, aby generować ?nieśmiałe? 190 koni. Dzięki temu wszystkiemu udało nam się rozpędzić na tym motocyklu do 150 mil na godzinę (241 km/h) podczas naszego wyłącznego testu na włoskim torze Mugello. To nie jest najlepszy produkcyjny superbike roku. To najbardziej niesamowity superbike w całej historii.

Zobacz także: Limitowana seria Ducati 1199 Superleggera niemal wyprzedana jeszcze przed debiutem

SinarM

Ducati Superleggera zadebiutuje podczas salonu motocyklowego w Mediolanie 5-10 listopada.SinarM

KOMENTARZE


REKLAMA