fbpx
A password will be e-mailed to you.

Jedno z najbardziej prestiżowych czasopism motocyklowych na świecie, amerykański miesięcznik Cycle World ogłosił listę najlepszych motocykli 2013 roku.

Najlepszy cruiser: Moto Guzzi California 1400 Custom

Moto Guzzi California 1400 Custom to motocykl, który zachwycił i redaktorów Cycle World, i Ewana McGregora, który wziął udział w jego reklamie


REKLAMA

Myśleliśmy, że Ducati Diavel zajął już miejsce najlepszego cruisera, a tymczasem nasze serca zdobył jednak Moto Guzzi California 1400 Custom. Jego chłodzony powietrzem V-twin o pojemności 1380 ccm ujął nas swym momentem obrotowym i efektem estetycznym, dzięki któremu nadaje motocyklowi styl Art Deco – piszą dziennikarze Cycle World i dodają, że mimo klasycznej stylizacji jest bardzo nowoczesny i doskonale wyposażony motocykl.

Fot. Piaggio Group

Moto Guzzi California 1400 CustomFot. Piaggio Group

Przypomnijmy, że w Plebiscycie Motocykl Roku 2013 głosami Czytelników Świata Motocykli w kategorii cruisery i choppery zwyciężyła bliźniacza wersja tego motocykla: Moto Guzzi California 1400 Touring.

Testowaliśmy ten motocykl: Moto Guzzi California 1400 Touring | Italianiec zamerykanizowany.

Fot. PSP Świderek

Moto Guzzi California 1400 TouringFot. PSP Świderek

Najlepszy dual-sport/enduro: KTM 500 EXC

Długo będziemy czekać, aż jakiś inny motocykl dorówna KTM 500 EXC. Nie było dotąd motocykla dopuszczonego do jazdy po drogach publicznych z takimi możliwościami terenowymi. KTM 500 EXC jest motocyklem, który może wystartować w zawodach cross-country lub w pustynnym rajdzie, a zaraz potem wyjechać na szosę, jest bowiem wyposażony w światła, kierunkowskazy i lusterka wsteczne. Jego moc sprawia, że piasek i glina staje się utwardzoną drogą. Jeśli chcecie jechać po najróżniejszych trasach, to KTM 500 EXC jest najlepszym wyborem – tak uzasadniają swój wybór dziennikarze Cycle World.

Fot. KTM

KTM 500 EXCFot. KTM

Najlepszy motocykl standardowy: Honda CB 1100

Honda CB 1100

Jaki inny motocykl mógłby zasłużyć na ten tytuł, jak nie ten, który nawiązuje do importowego przeboju sprzed lat, Hondy CB750? Nie jest specjalnie szybki, ani szczególnie sportowy, ani wyjątkowo nowatorski, ale to właśnie sprawia, że zasługuje na ten tytuł. To motocykl, na który po prostu wskakujesz i jedziesz. U wielu wzbudza nostalgię, może się podobać, ale jest przede wszystkim superfunkcjonalny, łatwy w prowadzeniu i tani w utrzymaniu – piszą dziennikarze Cycle World.

W Plebiscycie Motocykl Roku 2013 głosami naszych Czytelników Honda CB 1100 zwyciężyła w kategorii naked i classic.

Testowaliśmy ten motocykl: Honda CB 1100 | UJM, czyli uniwersalny japoński motocykl.

Fot. Honda

Honda CB 1100Fot. Honda

Najlepszy motocykl szosowy: Kawasaki ZX-14R

Kawasaki ZX-14R

Nigdy wcześniej nie było takiego motocykla szosowego ze sportowym zacięciem jak Kawasaki ZX-14R. Niewiele motocykli sportowych może dorównać mu poziomem komfortu, panowaniem nad maszyną i jakością jazdy. Gdy dodamy mu sakwy, może z powodzeniem pełnić rolę motocykla sportowo-turystycznego. Ale jego główną zaletą jest szybkość. 192-konny silnik sprawia, że ćwierć mili pokonuje w 9,47 sekundy, a żeby rozpędzić się do 60 mil/h potrzebuje zaledwie 2,6 sekundy. ZX-14R udowadnia, że osiągi mogą iść w parze z komfortem – piszą redaktorzy Cycle World.

Słowo wyjaśnienia: angielska nazwa kategorii to open-class streetbike, my Kawasaki ZX-14R zaliczylibyśmy do kategorii motocykli sportowych.

Fot. Kawasaki

Kawasaki ZX-14RFot. Kawasaki

Najlepszy motocykl sportowo-turystyczny: BMW K 1600GT

BMW K 1600GT

Od swojego debiutu w 2011 r. jeszcze nie znalazł konkurenta. Jego silnik o pojemności 1649 ccm oddaje gładko potężną moc, a dzięki solidnemu podwoziu motocykl wykazuje sprawność mimo dużej masy. Wyposażony jest w cały pakiet luksusów, które dzieli z bliźniaczym modelem GTL – tak uzasadniają swój wybór BMW K 1600GT już po raz trzeci w kolejnych latach dziennikarze Cycle World.

Fot. BMW

BMW K 1600GTFot. BMW

W Plebiscycie Motocykl Roku 2013 BMW K 1600GT zajął drugie miejsce w kategorii sportowo-turystyczne.

Testowaliśmy ten motocykl: BMW K 1600GT/GTL | Kosmiczne dwa w jednym.

Fot. BMW

BMW K 1600GTFot. BMW

Najlepszy motocykl motocrossowy: Kawasaki KX450F

Kawasaki KX450F

Fortuna kołem się toczy w światku MX. Jeszcze w ubiegłym roku pierwszeństwo należało do Suzuki RM-Z450, a w tym… Zmiany w KX450F sprawiły, że ten motocykl Kawasaki wskoczył na pierwsze miejsce w swojej kategorii. Zasłużył na to przede wszystkim za sprawą pneumatyczno-sprężynowego widelca Kayaba, który reguluje się dodając lub spuszczając powietrze. Zmiany w silniku sprawiły zaś, że jest to maszyna stworzona do holeshotów – uzasadniają wybór dziennikarze Cycle World.

Zobacz także: Kawasaki KX 250F i KX 450F modele 2013 | Lekki i lżejszy

Fot. Kawasaki


REKLAMA



REKLAMA


Kawasaki KX450FFot. Kawasaki

Najlepszy motocykl turystyczny: BMW K 1600GTL

BMW K 1600GTL

Mimo że ten motocykl zdobywa swój tytuł już po raz trzeci z rzędu, redaktorzy Cycle World są przekonani, że to jeszcze nie koniec wyróżnień, które go czekają. Zapewnia komfortowe podróżowanie dla dwóch osób, system ESA (elektronicznej regulacji charakterystyki zawieszenia) pozwala dostosować jednym przyciskiem zawieszenie do obciążenia, warunków drogowych itp. Na motocyklu zmieści się mnóstwo bagażu w sakwach i kufrze, a przy tym jest bardzo szybki, dorównuje maszynom sportowym, zapewniając jednocześnie wygodę prowadzenia.

Fot. BMW

BMW K 1600GTLFot. BMW

W Plebiscycie Motocykl Roku 2013 głosami naszych Czytelników BMW K 1600GTL zwyciężył w kategorii motocykli turystycznych.

Testowaliśmy ten motocykl: BMW K 1600GT/GTL | Kosmiczne dwa w jednym.

Fot. BMW

BMW K 1600GTLFot. BMW

Najlepszy motocykl szosowy klasy średniej: Ducati 848 Streetfighter

Ducati 848 Streetfighter

Ta kategoria nigdy nie była aż tak zróżnicowana. Nasza definicja ograniczona jest tylko pojemnością silnika – do 899 ccm – piszą dziennikarze Cycle World. – Zaliczamy do niej motocykle wszystkich typów z homologacją do jazdy po drogach publicznych. Z tego bogactwa modeli wybraliśmy więc motocykl, który zaciera granice między kategoriami.

Fot. Ducati

Ducati 848 StreetfighterFot. Ducati

Ducati 848 Streetfighter to naked ze sportowym zacięciem, który sprawia mnóstwo przyjemności, a jednocześnie znakomicie sprawdza się w codziennej jeździe.

Fot. Ducati

Ducati 848 StreetfighterFot. Ducati

Najlepszy motocykl sportowy (superbike): BMW HP4

BMW HP4

To motocykl do palenia gum – na nim ustanowisz życiowy rekord na torze wyścigowym. To również najbardziej użyteczny na szosie uchodźca z toru, jaki kiedykolwiek oferowano zwykłym śmiertelnikom. Dynamiczna kontrola tłumienia dostosowuje zawieszenie nie tylko do warunków, ale i sposobu jazdy kierowcy. 189 koni na kole rozgrzewa hamownię. Tak, to niemiecka wersja Godzilli – piszą dziennikarze Cycle World.

Fot. BMW Motorrad

BMW HP4Fot. BMW Motorrad

W Plebiscycie Motocykl Roku 2013 głosami naszych Czytelników BMW HP4 zwyciężył w kategorii motocykli sportowych.

Zobacz także: BMW HP4 | Do wyścigów i na szosę

Fot. BMW Motorrad

BMW HP4Fot. BMW Motorrad

Najlepszy turystyczny enduro: BMW R 1200GS

BMW Motorrad zostało laureatem reddot award za R 1200 GS

To całkowicie nowa wersja motocykla, który definiuje kategorię adventure (u nas mówimy turystyczny enduro). Zawdzięcza swój tytuł zupełnie nowemu podwoziu, chłodzonemu cieczą dwucylindrowemu silnikowi typu bokser i elektronice ride-by-wire, za pomocą której steruje się reakcją przepustnicy, dystrybucją mocy, systemem ABS, kontrolą stabilności i zawieszenia. Dla niektórych tej elektroniki może być za dużo, ale działa ona na zasadzie „ustaw i zapomnij”, a jednocześnie sprawia, że ten motocykl zadziwia swoimi możliwościami.

W Plebiscycie Motocykl Roku 2013 głosami naszych Czytelników BMW R 1200GS zwyciężył w kategorii enduro.

Zobacz także: Jak działa silnik BMW R 1200GS [WIDEO]

Fot. BMW Motorrad

BMW R 1200 GSFot. BMW Motorrad

Zobacz także:

Nadjeżdża Motus MST – Cadillac wśród motocykli

Fot. Motus Motorcycles

Motocykle Motus MST i MST-R w Stanach zjednoczonych można już zamawiać w przedsprzedaży. Producent twierdzi, że zainteresowanie jest sporeFot. Motus Motorcycles

KOMENTARZE


REKLAMA